اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات توتون:
یکی دیگر از فعالیت های تجاری بازرگانان ایرانی، صادرات توتون است. این صادرات می تواند به کشورهای مختلفی انجام شود.

ترخیص12

در واقع باید بگوییم که صادرات توتون نیز مانند هر صادرات دیگری، قوانین خاص خودش را دارد و اصلا یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در صادرات توتون رعایت شود همین تسلط بر قوانین و مقررات و مجوزهای مربوط به صادرات صادرات تنباکو و توتون می باشد.

در واقع از آن جایی که یک سری حساسیت ها بر روی صادرات توتون وجود دارد، نیاز است که تاجران ابتدا برای دریافت مجوزهای مورد نظر برای صادرات این محصول اقدام کنند و سپس به این تجارت بپردازند.

لازم است بدانید که صادرات توتون به هر کشوری انجام نمی شود و اصلا شاید بهتر است که این طور بگوییم که فقط یک سری کشورهای خاص هستند که متقاضی واردات توتون به حساب می آیند. مهم ترین کشورهای که برای سفارش توتون در حجم بسیار زیاد متقاضی هستند، کشورهای عربی همچون امارات و ترکیه می باشند.

چرا که مصرف قلیان و سایر دخانیات در این کشورها بسیار رایج است اصلا یکی از تفریحات عرب ها همین مصرف توتون می باشد.

با این حال حتی برای صادرات توتون به این کشورها نیز، قوانین و محدودیت های خاصی وجود دارد که اگر یک تاجر و یا شرکت تجاری بتواند بر این شرایط تسلط کافی داشته باشد، می تواند به سود خوبی از صادرات توتون دسترسی پیدا کند. در ادامه درباره ی شرایط صادرات توتون به کشورهای دیگر، برایتان بیشتر توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نقش بازاریابی در صادرات توتون:
نه تنها برای صادرات توتون، بلکه برای صادرات هر محصول دیگری، بازاریابی یکی از مهم ترین گزینه ها می باشد. شما ابتدا باید بدانید که چه کشوری متقاضی محصول صادراتی شماست و باید تشخیص دهید که در همان کشور متقاضی، خریداران محصول شما کدام ها هستند.

برای یک بازاریابی درست و اصولی شما نیاز است که به لیست تجار کشور مورد نظرتان، دسترسی داشته باشید تا در بین آن ها تاجران و شرکت های بازرگانی که هم سو با زمینه ی فعالیت تجاری شما، فعالیت می کنند را شناسایی نمایید و سپس برای شروع معامله استارت بزنید.

علاوه بر این موضوع، شما باید زبان کشور مقصد را خوب بلد باشید و یا از نماینده ای کمک بگیرید که به زبان کشور مورد نظر تسلط کافی داشته باشد تا بتواند در مذاکرات دو طرفه، بحث را به خوبی مدیریت نماید. بنابراین، یک بازاریابی خوب می تواند فواید بسیار زیادی برای تجارت شما داشته باشد.

مثلا برای صادرات توتون، کشورهای عربی از بهترین گزینه ها هستند و خوشبختانه روابط تجاری ما با کشورهایی مانند ترکیه، ایالات متحده عربی و عمان بسیار خوب است. همچنین نزدیکی فاصله بین ایران و اکثر کشورهای عربی، این امکان را فراهم می کند تا نماینده و شرکت مورد نظر بتواند خودش به صورت حضوری در کشور مقصد حضور یافته و شخصا کارها را پیگیری نماید.

یادتان باشد که برای این کار از بازاریاب های حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانند کارهای بازاریابی شما را بهترین نحو ممکن انجام دهند.

تأثیر مثبت کیفیت و بسته بندی بر روی صادرات توتون:
اینکه توتون در بهترین کیفیت خودش در مسیر صادرات قرار بگیرد، می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه ی کار داشته باشد.

توتونی که برای مصرف به کار می رود باید بسیار با کیفیت باشد. در واقع مهم ترین عاملی که می تواند کیفیت توتون را پایین بیاورد، رطوبت است. اگر محموله ی شما در معرض رطوبت قرار بگیرد شما متحمل ضررهای زیادی خواهید شد.

اکثر تولید کنندگان توتون باید تلاش کنند تا از باکیفیت ترین مواد اولیه برای تولید این محصولات استفاده کنند چون در غیر این صورت، نمی توانند برای صادرات محصول تولید شده ی خود اقدام نمایند. یکی از مهم ترین چیزهایی که می تواند کیفیت توتون را حفظ کند، نوع بسته بندی آن است. یک بسته بندی خوب برای انواع توتون ها می تواند هم در حفظ کیفیت توتون و هم در مارکتینگ آن تأثیر بسیار زیادی بگذارد.

صادرات توتون به برخی از کشورها به صورت فله ای انجام می شود. طبیعتا قیمت توتون های فله ای به نسبت توتون های بسته بندی شده، کمتر است.

اما طبیعتا در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است بسته هایی با مقادیر بسیار بالا، در بازارهای کشور مقصد مورد استقبال قرار نگیرد و آن ها به دنبال بسته بندی هایی با مقادیر کم تر باشند.

معمولا باید بر روی هر بسته بندی درج شود که چه میزان از محصول داخل آن قرار دارد. البته خیلی از شرکت های هستند که توتون را به صورت فله خریداری می کنند و سپس در کشور خودشان و با برند خاص خودشان روانه ی بازار می کنند.

در نهایت شما باید به شیوه ای که برای ارسال محموله ی حاوی تنباکو هست هم دقت داشته باشید. یعنی بدانید که کدام راه است که کمترین آسیب را به محموله های تنباکو و توتون می رساند.

عموما نحوه ی حمل و نقل محموله به عهده ی خود کشور مقصد است و طی توافقات تعیین می شود که این محموله از چه طریقی ارسال شود. در نهایت مهم ترین بخش صادرات توتون، صدور فاکتور پروفرما می باشد.

در این فاکتور شما ابتدا تمامی مشخصات مربوط به محموله و جزئیات مربوط به آن را نوشته و برای خریدار ارسال می نمایید و او پس از بررسی جوانب مختلف اطلاعات ذکر شده، فاکتور را امضا می کند.

اما باید دقت کنید که در موقع صادرات محموله، همه چیز باید دقیقا بر طبق شرایطی انجام شود که در فاکتور پروفرما درج شده است.

در غیر این صورت، خریدار می تواند محموله را عودت دهد. پس اگر شما تمایل دارید که در زمینه ی صادرات توتون فعالیت کنید، بهتر است قبل از هر چیزی درباره ی مجوزها و مقررات آن تحقیق کرده و از شرکت های مشاوره تجارت توتون و غیره، نیز مشاوره های لازم را دریافت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
عبدالحکیم :
شما هرچه چقدر تنباکو بخواین حاضرم تهیه کنم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>