اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت با پاکستان:
یکی دیگر از لاین های تجاری ایران، تجارت با پاکستان است. پاکستان کشور پر حاشیه اما آرامی است که روابط ایران با این کشور در ابعاد مختلف تجاری، سیاسی و اقتصادی، دائما در حال تغییر می باشد.

ترخیص13

مرز مشترک ما با پاکستان، در شرق و جنوب شرقی ایران قرار دارد. از این رو، این کشور به لحاظ فرهنگی و قومیتی، نزدیکی و شباهت خاصی با ایران دارد. اتفاقا جمعیت نسبتا بالای پاکستان و تشابهات قومیتی، باعث شده است تا تجارت با پاکستان، به یک گزینه ی بسیار عالی برای تجار ایرانی تبدیل شود.

دین پاکستانی ها نیز اسلام است اما اکثریت آن ها اهل سنت می باشند. همین موضوع می تواند نشان دهد که محدودیت ها و ممنوعیت های دینی در زمینه ی صادرات و واردات انواع محصولات و کالاهای متفاوت، در این دو کشور با یکدیگر یکسان است.

پاکستان از سمت غرب با ایران، از سمت شمال با افغانستان، و از سمت شرق با چین و هند همسایه است و طبیعی است که رابطه ی تجاری پاکستان با همین کشورهای همسایه، در قوی ترین حالت ممکن خود وجود دارد.

البته که پاکستان کشور حاصلخیزی است که به لحاظ تولید و صادرات انواع محصولات کشاورزی و دامی می تواند در رده های بسیار بالایی قرار داشته باشد. از این رو، اقتصاد پاکستان نیز همانند کشور هندوستان وابسته به چرخ های کشاورزی و کشت می باشد.

البته شواهد حاکی از آن است که اخیرا صنعت و خدمات نیز نقش بسیار مهمی را در تجارت این کشور ایفا می کند.

خلاصه اینکه پاکستان هر چه باشد و در هر جایگاهی از بازار جهانی حضور داشته باشد، یکی از بهترین مقاصد تجاری برای ایران محسوب می شود. چرا که تجارت با پاکستان می تواند به سهولت هر چه تمام تر و با سودآوری بالا برای تجار و بازرگانان ایرانی انجام شود.

همانطور که می دانید فاصله ی بین دو کشور مبدا و مقصد می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی تجارت بین دو کشور داشته باشد. در واقع یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند بر روی قیمت یک محصول تحت تجارت، در کشور مقصد تأثیر بگذارد، فاصله ی بین دو کشور است.

درک این موضوع بسیار ساده است؛ طبیعتا هر چقدر فاصله ی بین دو کشوری که قصد تجارت با یکدیگر را دارند از هم دورتر باشد، هزینه های مربوط به جابه جایی محموله ها نیز به تبع بیشتر خواهد شد و این هزینه بر روی قیمت نهایی محصول در بازار کشور مقصد، تأثیر شدیدی خواهد گذاشت.

از این رو تجارت با پاکستان، عراق، ترکیه، عمان و سایر همسایگان ایران، یکی از بهترین اتفاقات در تجارت ایران خواهد بود.

متاسفانه و یا خوشبختانه باید خدمت تان عرض کنیم که پاکستان، کشور پیشرفته و ثروتمندی نیست، از این رو راه بازار داخلی آن برای واردات انواع محصولات و کالاهای مختلف باز است و این بازار ظرفیت بالایی نیز دارد. وضعیت درآمدی و اقتصادی مردم پاکستان نیز همانند هندوستان است.

این مردم یا خیلی ثروتمندند و یا خیلی فقیر و قشر متوسط در این کشور، تعریف نشده است. از این رو برای تجارت با پاکستان شما می توانید در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشید.

البته که درصد قشر ضعیف جامعه به مراتب بیشتر از افراد ثروتمند می باشد، اما این موضوع از اهمیت تجارت با پاکستان کم نمی کند. شما برای تجارت با هر کشوری، نیاز است که بر طبق قوانین تعیین شده در کشور خودتان و کشور مقصد، کیفیت و بسته بندی را در ارجحیت کارتان قرار دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>