اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی ابعاد مختلف صادرات به قزاقستان:
قبل از هر چیزی باید بدانید که قزاقستان در زمینه ی صادرات کدام محصولات و کالاها فعالیت بسیار زیادی دارد. از مهم ترین محصولاتی که باعث می شود تا چرخ اقتصاد قزاقستان به واسطه ی تجارت این کالاها و محصولات، به تندی بچرخد؛ نفت، محصولات کشاورزی و محصولات معدنی می باشد.

ترخیص19

این قدرت در صادرات اقلام ذکر شده به این معنا نیست که قزاقستان در تامین نیازهای مختلف در زمینه ی این محصولات، بسیار موفق است. خیر! اتفاقا قزاقستان در زمینه ی تامین برخی از این محصولات، به واردات نیز نیاز دارد.

در پاراگراف های قبلی اشاره کردیم که قزاقستان یکی از بنیانگذاران اتحادیه اقتصاد اوراسیا می باشد. طبیعتا کشورهایی که در این اتحادیه عضو هستند از یک سری امتیازات برای تجارت با یکدیگر نیز برخوردارند.

از آنجایی که ایران نیز یکی از متقاضیان پیوستن به این اتحادیه است، تقویت روابط تجاری او با این کشور می تواند راه را برای پیوستن به این اتحادیه، هموار می نماید. پس تا اینجا دیدیم که اهمیت تجارت با قزاقستان برای ایران بسیار زیاد است.

اما در ارتباط با تجارت خود قزاقستان با کشورهای دیگر، باید بدانید که این کشور نیز همانند هر کشور دیگری، تمایل دارد تا با کشورهای همسایه ی خودش ارتباط تجاری داشته باشد.

از آنجایی که همسایگان قزاقستان از ابرقدرت های جهان در تجارت هستند، این کشور توانسته در ارتباط با تجارت با همسایگان خود، به گونه ای موفقیت آمیز ظاهر شود.

مهم ترین محصولات صادراتی به قزاقستان:
صادرات به قزاقستان هیچ وقت تجارتی نبوده که کاملا از رونق افتاده باشد، در واقع ممکن است که در برخی از سالها، این تجارت با رکود و یا صعود مواجه شده باشد اما هیچ گاه متوقف نشده است.

حتی انتظار می رود که با توجه به تلاش های ایران برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا، این تجارت و صادرات به قزاقستان، رونق بیشتری هم بگیرد.

در بین اقلامی که در لیست صادرات به قزاقستان قرار می‌گیرند، محصولاتی مانند میوه و خشکبار از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

این به این معناست که بازار قزاقستان، طرفداران زیادی برای میوه و خشکبار ایرانی در خود دارد. بعد از میوه و خشکبار ایرانی، نوبت به انواع مواد معدنی مانند سیمان، گچ، آهک و خاک می رسد. در واقع این محصولات در رده ی دوم از لیست اقلام صادراتی به قزاقستان واقع شده اند.

رتبه های بعدی به ترتیب برای اقلامی مانند محصولات پلاستیکی، ماشین آلات و تجهیزات، مواد معدنی، محصولات شیشه ای، صابون، شمع، رنگ، سبزیجات و صیفی جات و محصولات سرامیکی در نظر گرفته شده است.

اما علاوه بر این موارد اقلام دیگری نیز در لیست محصولات صادراتی به قزاقستان جای می‌گیرند که شامل ظرف شیشه ای، لوازم خانگی و آشپزخانه، لوله و شیلنگ، سنگ مرمر، ماشین آلات صنعتی، خرما، پسته، خشکبار، گوجه فرنگی، کیوی، خیار، قارچ، کاهو، انگور، شیر، خامه و پنیر می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>