اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy
کامیون سنگین میتسوبیشی به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته است و به منظور این که توانایی رقابت بیشتری داشته باشند، دستخوش تغییرات زیادی شده است. یک موتور و گیربکس جدید و بسیاری تجهیزات دیگر روی آن نصب شده اند، گفتنی است بسیاری از این تجهیزات از کامیون های دایملر الهام گرفته شده اند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy به لطف این امکانات جدید، بهتر از قبل نیازهای صنعت حمل و نقل امروزی را برآورده می کند. این کامیون در دو مدل FP و FV تولید و به بازار عرضه می شود. برای هر یک از این مدل‌ها، سه موتور دیزل مجهز به سیستم Gross Combination Mass یا به اختصار GCM قابل انتخاب است که قادرند بین 40.000 تا 58.000 کیلوگرم بار حمل کنند.

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

طراحی بدنه
در سال های اخیر، شاهد ارائه کامیون هایی جذاب و زیبا بوده ایم و نسل جدید کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy نمونه خوبی از این طراحی های زیباست. نسل جدید این کامیون از کابینی آیرودینامیک و سطوحی صاف و صیقلی برخوردار است. چراغ های راهنمای باریک، بالای سپر قرار گرفته اند، چراغ های جلو نیز پایین تر آمده و از طراحی زیباتر و پویاتری برخوردار شده اند. سپر از طرحی سیال برخوردار است و با طراحی آیرودینامیک سایر قسمت های کابین سنخیت دارد، یک پنجره اضافی نیز بالای درب سمت شاگرد تعبیه شده است تا دید راننده از فضای اطراف بالا برود. علاوه بر تغییراتی که کمپانی میتسوبیشی بر روی بدنه خارجی اعمال کرده است، شاسی کامیون نیز سبک تر و محکم تر شده است که کارایی کامیون را بالا می برد. این کامیون در پیکربندی های مختلفی به بازار ارائه می شود. مدل های 2×4 و 4×6 برای انجام ماموریت های کوتاه و محلی مناسب هستند، مدل های 4×6 برای این مناسب هستند که کمپرسی روی آن ها نصب شود، مدل های 4×8 نیز از فاصله محوری زیادی برخوردارند و برای توزیع و حمل بارهای سنگین مناسبند.

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

طراحی داخلی
کابین داخلی نیز مانند بدنه خارجی تغییر کرده است. در داخل کابین، همه چیز جدید است و طراحی خسته کننده قدیمی، جای خودش را به یک طراحی مدرن و امروزی داده است. کیفیت مواد اولیه در مقایسه با نسل قبلی، بهتر و با دوام تر به نظر می رسد. کیفیت ساخت نیز بالاتر است و همه چیز سرجای خودش قرار گرفته است. آمپرها بسیار خوانا هستند و نمایشگری که روی پنل ابزار قرار گرفته است، اطلاعات مختلفی در اختیار راننده قرار می دهد. شاخص مصرف سوخت نیز روی آن به چشم می خورد که میانگین سوخت مصرفی را به نمایش می گذارد تا راننده بتواند کم مصرف ترین حالت رانندگی را انتخاب کند. ترمز دستی در نزدیکی صندلی راننده قرار گرفته است تا کار کردن با دکمه های کنترلی آسان تر باشد.

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

صندلی راننده تنظیمات زیادی دارد و راننده می تواند بهترین و راحت ترین وضعیت را انتخاب کند. برای این که راحتی راننده بالا برود، غربیلک فرمان تنظیمات زیادی دارد تا دسترسی و به کارگیری آن آسان تر باشد. همانطور که انتظار می رود، دید راننده از اطراف عالی است چون شیشه جلو بسیار بزرگ است و ستون ها نیز بسیار باریک هستند. پنجره بالای درب شاگرد نیز دید راننده را بالا می برد. چندین جا لیوانی و محفظه بار به درد بخور نیز داخل کابین به چشم می خورند تا راننده هنگام انجام مأموریت از رفاه و راحتی بیشتری برخوردار باشد. تختخواب تاشو و پرده به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

موتور و گیربکس
کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy مجهز به یک موتور OM457 است که از کامیون های مرسدس بنز قرض گرفته شده است. این کامیون به لطف برخورداری از موتور جدید ساخت کمپانی مرسدس بنز، به قوی ترین کامیون ژاپنی موجود در بازار تبدیل شده است. این موتور در کنار مبدل کاتالیستی SCR قرار می گیرد تا مصرف سوخت کمی داشته باشد و گازهای آلاینده کمی نیز تولید کند. موتور OM457 در سه مدل تولید می شود که قدرت های مختلفی تولید می کنند. ضعیف ترین مدل قادر است 360 اسب بخار نیرو و 1850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوی ترین مدل نیز توانایی تولید 400 اسب بخار نیرو و 2000 نیوتن متر گشتاور را دارد. بار دیگر باید گفت این موتورها جزو قوی ترین موتورهای موجود در بازار کامیون های ژاپنی محسوب می شوند. کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می شود. این گیربکس ها بر اساس گیربکس Powershift AMT که روی کامیون های مرسدس بنز نصب می شوند، ساخته شده است.

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کیفیت سواری و هندلینگ
کمپانی میتسوبیشی برای سری کامیون های FP و FV، سازه ای سبک تر و مستحکم تر تولید کرده است، شاسی نیز به لطف بازنگری هایی که در مورد آن صورت گرفته است، بسیار سبک تر و با دوام تر است. این کامیون برای این که از عهده کارهای مختلف بر بیاید به کمک فنرهای فولادی و سیستم تعلیق بادی مجهز شده است. به منظور بالا بردن کیفیت سواری، کمک فنرهای فولادی در کنار ضربه گیر و متعادل کننده هایی قرار گرفته اند، به کارگیری این تجهیزات باعث شده است هندلینگ کامیون نیز بالا برود.

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

سواری این کامیون به اندازه ای نرم است که جاده های نا همواره هیچ مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند. فرمان پذیری نیز بسیار خوب و دقیق است و هم در سرعت های پایین و هم در سرعت های بالا بسیار عالی عمل می کند. تجهیزات ایمنی این کامیون زیبا و قوی عبارتند از: کیسه هوای راننده، ترمز موتور، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی.

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

نتیجه گیری
تا همین اواخر کامیون های میتسوبیشی، کامیون هایی ضعیف قلمداد می شدند، ولی کامیون های جدید به موتورهایی بسیار قوی و کارآمد مجهز شده اند که آماده انجام دادن کارهای بسیار سنگین هستند. کابین جدید بسیار زیبا است و به رغم شکل و شمایل ظریف و ژاپنی اش بسیار راحت است و دکمه های کنترلی نیز بسیار دم دست هستند. علاوه بر این موارد، کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت نیز جزو بهترین مواردی هستند که در کامیون های ساخت ژاپن مشاهده می شود.

کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>