اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات برنج و انبه از پاکستان:
واردات برنج از پاکستان در کنار هند و تایلند، یکی از پرطرفدار ترین لاین های وارداتی کشور است.

ترخیص31

برنج های پاکستانی معمولا قیمت بسیار کمی دارند و در مقایسه با برنج های ایرانی از کیفیت کم تری برخوردار هستند اما دلیل واردات از پاکستان در زمینه ی برنج این است که تولیدات داخلی ما برای برنج بسیار پایین است کفاف نیازهای داخلی را نمی دهد از این رو واردات از پاکستان به یکی از راه حل های پیش رو برای تامین برنج مورد نیاز کشور است.

واردات برنج از پاکستان معمولا در تناژ خیلی زیاد انجام می شود و سپس در بسته بندی های چند کیلویی روانه ی بازار می گردد.

برنج پاکستانی، خوش قد و خوش طعم است و معمولا خوب ری می کند. یکی از بزرگ ترین شرکت های وارد کننده ی برنج، شرکت محسن است که برنج های وارداتی را در کیسه های ده کیلویی و بیست کیلویی، روانه ی بازار می نماید.

البته تجارت برنج خصوصا در زمینه ی واردات، به دلیل مشکلات زیادی که در صادرات و واردات ایران به وجود آمده، دستخوش تغییرات خیلی زیادی شده است.

مصرف برنج در ایران بر طبق آمارهای ارائه شده، 3.2 میلیون تن است که 2 میلیون تن آن از طریق تولید داخلی و ما بقی از طریق واردات، تامین می گردد.

برنج های پاکستانی، بیشترین شباهت را از لحاظ پخت و مزه با برنج ایرانی دارند و معمولا دانه های بلندی دارند. دریافت مجوز ترخیص از دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار و انتخاب شناسه انبارهای مجاز از سامانه جامع انبار، یکی از ملزومات ترخیص محموله های برنج در زمینه ی واردات از پاکستان است.

سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها معمولا شعباتی را برای تخصیص سهمیه واردات برنج در نظر می گیرد که تجار بعد از اینکه محموله ی برنج را تحویل گرفتند باید بر طبق منتشرات دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار، به همان شعبات تعیین شده، تحویل دهند.

این شعبات معمولا شامل میدان میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مجاز مانند اتکا، امکان، اسکاد، اتما، مصرف محلی، فرهنگیان و صنوف منتخب است.

واردات انبه از پاکستان:
کشورهای هندوستان، پاکستان، اندونزی و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا، مناطق برای کشت انبه می باشند.

واردات انبه از پاکستان، بیشترین حجم انبه ی مورد نیاز کشور را تامین می کند. پرورش انبه در پاکستان بسیار رایج است و از آنجایی که پاکستان محصولات کشاورزی خود را معمولا به ایران صادر می کند، صادرات انبه از پاکستان نیز شامل تجارت بین پاکستان و ایران می شود.

البته به دنبال حمایت از تولیدات داخلی، مدتی واردات از پاکستان در زمینه ی انبه ممنوع اعلام شده بود. به هر حال واردات انبه از پاکستان، یک تجارت بسیار چالش بر انگیز است که آینده ی روشنی برای آن نمی توان متصور شد. میوه ی انبه در مناطق گرمسیری رشد بسیار خوبی دارد.

در زمینه ی صادرات از پاکستان برای انبه، فیلیپین یکی از کشورهایی است که در این میدان با پاکستان رقابت دارد.

معمولا در جهت رعایت موارد بهداشتی، تمامی بارهایی که از جنوب شرقی آسیا به ایران وارد می شوند، ابتدا باید قرنطینه شوند. با این حال بر طبق قوانین اعلام شده می توان واردات انبه از فیلیپین را نیز جزو موارد تامین انبه ی مورد نیز داخلی دانست.

واردات از پاکستان معمولا از طریق مرزهای زمینی انجام می شود اما لازم است بدانید که حدود 30 درصد از این واردات، از طریق مرزهای هوایی امکان پذیر است.

با کیفیت بودن انبه ها، سلامت آن ها و دریافت تاییدیه های بهداشتی مورد نیاز برای اثبات آلوده نبودن میوه ها به باکتری یا ویروس خطرناک، از جمله مهم ترین مجوزهایی است که طی صادرات و واردات انبه باید دریافت گردد.

از جمله موارد تأثیر گذار دیگر در زمینه ی صادرات و واردات انبه، نحوه ی بسته بندی آن است. این بسته بندی ها باید به گونه ای انجام شود که طی حمل و نقل، آسیبی به بار وارد نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>