اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مهم ترین صادرات ایران، محصولات و مشتقات نفتی و شیمیایی:
مهم ترین صادرات ایران شامل چه گروه کالایی است؟ این سوالی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده باشد. این نوشتار سعی کرده است با معرفی مهم ترین کالاها و محصولات صادراتی ایران به این سوال پاسخ دهد و مخاطبان عزیز را با مهم ترین صادرات ایران آشنا نماید.

ترخیص33

در حالت کلی می توان صادرات ایران را به دو بخش عمده صادرات نفتی و صادرات غیر نفتی تقسیم کرد.

دولت ایران همواره سعی دارد میزان صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهد و خود را از وابستگی به صادرات نفتی برهاند. در زیر به برخی از مهم ترین صادرات ایران اشاره خواهد شد.

از جمله مهم ترین گروه کالایی صادرات ایران که سهم بیشتری نیز در میزان صادرات دارد، محصولات و مشتقات نفتی و شیمیایی می باشد.

میعانات گازی:
میعانات گازی که در چهار ماهه نخست سال 97 بیشترین میزان صادرات را داشته است، از مهم ترین صادرات ایران می باشد. این محصول با سهمی بیش از 17 درصد توانسته است رتبه اول را در صادرات ایران به خود اختصاص دهد.

روغن های سبک و فرآورده های آن به غیر از بنزین:
روغن های سبک و فرآورده های آن به غیر از بنزین که از جمله مهم ترین صادرات ایران محسوب می شود، با سهمی حدود 81/3 درصد از کل صادرات ایران توانسته است رتبه دوم را از میان کالاهای صادراتی ایران به خود اختصاص دهد.

پلی اتیلن گرید فیلم:
از مهم ترین صادرات ایران پلی اتیلن گرید فیلم است، که در سال 97 با سهمی حدود 6/3 درصد از کل صادرات ایران توانست در جایگاه سوم محصولات صادراتی ایران قرار بگیرد.

پروپان مایع:
رتبه چهارم در کالاهای صادراتی ایران متعلق به پروپان مایع، از مهم ترین صادرات ایران به سایر کشورهای جهان است، که در میان کالاهای صادراتی ایران، دارای سهمی حدود 32/3 درصد است.

متانول:
از جمله مهم ترین صادرات ایران در سال 97 متانول می باشد، که در میان کالاهای صادراتی ایران در جایگاه پنجم قرار گرفته است و سهمی حدود 17/3 درصد را از ارزش کل صادرات ایران به خود اختصاص داده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>