اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع صادرات ایران:

ترخیص34
صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی:
ایران در زمینه صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی فعالیت بسیار زیادی دارد و سالانه مقادیر بسیار زیادی سنگ آهن، خاک سرخ، سنگ مس، سنگ مرمر، سنگ روی، سنگ گچ، کرومیت، نمک طعام، سرامیک، شن و ماسه، سیمان، استرانسیوم و آجرهای تزئینی به کشورها دیگر صادر می کند و درآمد قابل توجهی از آن به دست می آورد.

در سال 96 ایران مقدار قابل توجهی از مصالح ساختمانی و کالاهای معدنی همچون سیمان، کاشی، سرامیک، آجر، کفپوش و سنگ کچ را به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، امارات و چین صادر کرده است.

صادرات محصولات کشاورزی و دامی:
ایران یک کشور فعال در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به سراسر دنیا می باشد، کالاهای کشاورزی و دامی همچون میوه های تازه و خشک، مغز بادام، کشمش، سبزیجات، کتیرا، زیره، پسته، زعفران، انگور، هندوانه، سیب، خرما، انجیر، ماهی، خاویار، میگو، کرک، پوست و چرم، کراست و روده از جمله مهم ترین صادرات ایران به حساب می آید.

از میان محصولات فوق، پسته، خرما، پوست و زعفران ایرانی از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند، بنابراین سود فراوانی را نصیب ایران می کنند.

کالاهای سنتی و صنایع دستی:
از محصولات صادراتی که در دسته کالاهای سنتی و صنایع دستی قرار می گیرند و از مهم ترین صادرات ایران می باشند می توان به فرش دستی، انواع گلیم، مسگری، گلابتون، سفالگری، قلمکاری و … اشاره کرد.

در این بخش فرش دستی ایرانی بیشترین رقم صادرات را به خود اختصاص داده است. از جمله کشورهایی که فرش ایرانی وارد می کنند عبارتند از آمریکا، آلمان، ایتالیا، امارات، لبنان، سوئیس، فرانسه، ژاپن، انگلستان و …

لازم به ذکر است ایران در این زمینه توانسته 273 نشان یونسکو دریافت کند که از جمله آنها می توان کلاه نمدی، سراجی سنتی، دولچه دوزی، پارچه بافی، حوله بافی، مسگری، گلابتون سازی، قلمکاری، نساجی سنتی، عبا بافی، گلیم و … را نام برد.

حدود 460 رشته در زمینه صنایع دستی در جهان وجود دارد که حدود 370 رشته از آن در ایران وجود دارد. بنابراین می توان گفت ایران در زمینه صادرات صنایع دستی از پتانسیل فراوانی برخوردار است که می تواند با برنامه ریزی دقیق میزان صادرات آن را افزایش دهد.

صادرات ایران، کالاهای صنعتی:
از جمله مهم ترین صادرات ایران در بخش صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی:
از مهم ترین کالاهای صادراتی صنعتی می توان به رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی اشاره کرد که در سال 96 این سه کالا از لحاظ میزان صادرات در جایگاه اول این بخش قرار داشتند.

کاغذ و محصولات کاغذی:
صادرات کاغذ و محصولات کاغذی با رشد 71 درصدی نیز از جمله کالاهای صنعتی هستند که به کشورهای مختلفی صادر می شوند.

مبلمان:
صادرات مبلمان، دسته ای دیگر از کالاهای صنعتی در سال های گذشته با افزایش چشمگیری رو به رو بوده است.

صادرات توتون و تنباکو:
توتون و تنباکو که در شهرهای همچون آذربایجان غربی، گیلان، کردستان، گلستان، مازندران و … کشت می شود، در کشورهای همجوار و همسایه ایران همچون روسیه، ترکیه، عراق، افغانستان و … دارای بازار مناسبی است. بنابراین بیشترین میزان صادرات آن نیز به این کشورها می باشد.

انواع بستنی، شیرینی و شکلات:
صادرات شیرینی و شکلات در سال 97 با رشدی 23 درصدی رو به رو بوده است که این میزان از رشد نشان دهنده افزایش محبوبیت شیرینی و شکلات ایرانی در بین مردم سایر کشورهای جهان و در نتیجه افزایش صادرات آن بوده است.

نساجی و پوشاک:
در زمینه نساجی و پوشاک نیز میزان صادرات در سال 97 رشدی 26 درصدی داشته است. این میزان از رشد نشان دهنده پتانسیل موجود در این زمینه است که باید با برنامه ریزی و آگاهی میزان آن را افزایش داد.

از جمله اقلام صادراتی دیگر که در سال های اخیر درآمدهای بالایی را نصیب ایران کرده است می توان به محصول نیمه تمام از آهن و فولاد، هیدروکربونهای گازی شکل مایع شده، اتیلن گلیکول، بوتان مایع شده، سایر گازهای نفتی و … اشاره کرد. این محصولات توانسته اند بخش قابل توجهی از صادرات ایران را به خود اختصاص دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>