اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی دلایل اهمیت صادرات به اندونزی برای ایران:
مهم ترین عاملی که باعث می شود تا صادرات به اندونزی و در کل تجارت با این کشور برای ایران بسیار جذاب باشد، این است که اندونزی از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در دنیا برخوردار است.

ترخیص36

دسترسی آزادانه او به راه های آبی باعث می شود تا این کشور بتواند به تمامی بنادر و کشورهای بزرگ و کوچک دنیا، مسیر تجاری خوبی داشته باشد.

از این رو، بزرگ ترین اقتصادهای دنیا مانند آمریکا، ژاپن، چین، ویتنام و غیره از مهم ترین و فعال ترین شرکای تجاری اندونزی به حساب می آیند.

همین موضوع باعث می شود تا ایران برای صادرات به اندونزی و تجارت با آن، همیشه مشتاق باشد چرا که اندونزی می تواند همانند سکوی پرتابی برای تجار ایرانی است تا بتوانند برای رسیدن با بازار جهانی، مسیر آسان تری را طی کنند.

البته که سهم زیادی از واردات اندونزی به واسطه ی کشورهای آسیایی تامین می شود ولی با این حال، درصد شراکت ایران در تامین این نیازها به نسبت کشورهایی که در همسایگی آن قرار دارند، باز هم کمتر است.

با این حال باز هم ایران در تلاش است تا تجارت با اندونزی را در حد گسترده تری، توسعه بخشد تا به واسطه ی این تجارت بتواند در ابعاد جهانی، موفقیت آمیزتر ظاهر شود.

بزرگ ترین کشورهای صادرکننده به اندونزی:
بیش از بیست و چهار درصد از کل صادرات به اندونزی را چین به عهده دارد و این عدد بزرگی برای یک تجارت در قالب صادرات است.

بنابراین می توانیم ذکر کنیم که چین، بزرگ ترین کشور صادراتی به اندونزی می باشد. البته بعد از چین هم کشورهایی مانند سنگاپور، ژاپن، تایلند، آمریکا، کره جنوبی، استرالیا، هند و عربستان سعودی به ترتیب جزو کشورهایی هستند که بیشترین صادرات به اندونزی را دارند.

مهم ترین کالاهای صادراتی به اندونزی:
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، اصلا چه کالاها و محصولاتی طی صادرات، وارد بازار کشور اندونزی می شوند.

محصولاتی مانند نفت و سوخت های فسیلی (16.7)، قطعات کامپیوتری (14.44)، تجهیزات برقی (11.4)، فولاد و آهن (5.4)، پلاستیک و محصولات مرتبط با آن (4.9)، وسایل نقلیه (4.3)، مواد آلی (3.7)، محصولات فلزی (2.1)، غلات (2) و علوفه دامی (1.6) بیشترین نیازهای اندونزی است که به واسطه ی واردات از سایر کشورها تامین می گردد.

اما سهم ایران در این واحدهای صادراتی بیشتر معطوف به مشتقات نفتی، محصولات کشاورزی و معدنی می شود.

از این رو، مواردی همچون سوخت های فسیلی و مشتقات نفتی، خاک و مواد معدنی (سیمان، گچ، آهک، گوگرد) فولاد، آهن، روی، میوه، مرکبات، خشکبار، مواد شیمیایی معدنی، فلزات گرانبها، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، فرش و کفپوش، مواد آلی و سبزیجات بیشترین میزان صادرات از ایران به اندونزی را به خود اختصاص می دهند.

نقش بازاریابی و تبلیغات بر روی پروسه ی صادرات به اندونزی:
همانطور که می دانید بازاریابی یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر روی موفقیت تجارت با کشورهای مختلف می باشد که صادرات به اندونزی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اما اندونزی از آن دسته از کشورهایی است که شما نمی توانید به صورت مستقیم به تبلیغات و بازاریابی در این کشور بپردازید و حتما برای اینکه بتوانید جایی در بازار پر رونق و وسیع این کشور داشته باشید، نیاز است که نمایندگی خودتان را راه اندازی نمایید و یا از افراد و واسطه های مختلف فعال در اندونزی برای این کار کمک بگیرید.

این روزها اینترنت، بهترین ابزاری است که به واسطه ی آن می شود انواع استراتژی های بازاریابی را پیاده سازی کرد.

البته علاوه بر این موضوع، تجارت در کشورهای آسیایی این گونه می باشد که بهتر است شما در کشور مقصد حضور داشته باشید و طی سفرهای مختلف، بازار و ظرفیت بازار کشور مورد نظرتان را نیز بررسی کنید و سپس برای صادرات اقدام نمایید. در واقع این اصلی است که باعث می شود تا تجارت شما هوشمندانه تر و قدرتمندتر شکل بگیرد.

صادرات خرما به اندونزی:
روابط تجاری ایران و اندونزی در شرایط ایده آلی قرار داد. همین موضوع سبب شده اندونزی به عنوان یکی از کشورهای هدف صادرات خرمای ایرانی به حساب بیاید. جمعیت مسلمان این کشور و دین اسلام یکی از دلایل رونق بازار خرما و صادرات خرما به اندونزی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>