اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات تخمه آفتابگردان:
واردات تخمه آفتابگردان یکی از مهم ترین لاین های تجاری ایران به حساب می آید که تجار ایرانی برخلاف اشباع بازار در زمینه ی تولید و عرضه ی تخمه، همچنان فعالیت خود را در این زمینه ادامه می دهند.

ترخیص41

البته می توانیم بگوییم که در ماه های اخیر این واردات تا حدودی با ممنوعیت مواجه شده است. ایران یکی از کشورهایی است که می تواند در ارتباط با تولید و عرضه ی انواع تخمه آفتابگردان حضور فعالی داشته باشد.

شهرستان خوی بیشترین میزان سطح زیر کشت گل آفتابگردان را در کشور دارد. خوی تنها شهری در ایران است که بازار بورس کشت تخمه آفتابگردان را داشته و قطب تولید این دانه به حساب می آید. تخمه های آفتابگردان تولید شده در خوی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

این تولیدات در حدی است که می تواند نیاز بازار داخلی ایران را تامین کرده و در زمینه ی صادرات تخمه آفتابگردان نیز فعالیت داشته باشند. در واقع می توان گفت واردات تخمه آفتابگردان یکی از لاین هایی است که تقریبا ایران به آن احتیاجی ندارد.

علاوه بر دلایلی که توانایی ایران را در تامین نیازهای داخلی خود در زمینه ی تولیدات تخمه آفتابگردان نشان می دهد، خود بانک مرکزی نیز اظهار داشته است که واردات تخمه آفتابگردان با هدف تامین دامی و یا روغن گیری، در اولویت نیست و ارزهای دولتی تنها به موارد مورد نیاز و مصرفی و ضروری خانوارهای ایرانی تعلق خواهد گرفت.

تمامی این موارد دست به دست هم دادند تا در حال حاضر ممنوعیت واردات تخمه آفتابگردان رسمیت داشته باشد.

البته خیلی از فعالانی که در ارتباط با واردات تخمه آفتابگردان و تولید آن کار می کنند، اظهار دارند که بسیاری از قاچاقچیان، این محموله ها را با هدف تامین دانه های مورد نیاز دامی وارد ایران می کنند و سپس آن ها را برای مصارف انسانی روانه ی بازار می نمایند.

از آنجایی که تخمه های آفتابگردان وارداتی، یک دست تر و هم شکل تر هستند، بیشتر مورد استقبال خریداران داخلی نیز قرار می گیرند.

این شرایط در صورتی است که کیفیت این دانه های آفتابگردان در مقابل کیفیت تخمه های آفتابگردان داخلی، بسیار پایین است. متاسفانه چنین مواردی هم در ارتباط با واردات تخمه آفتابگردان وجود دارد که باید مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

مشکلات زیادی وجود داشته که زمینه را برای رکود بازار تخمه های آفتابگردان داخلی فراهم نموده است.

نبودن واحدهای سورتینگ برای جداسازی تخمه های آفتابگردان و بی توجهی به نوع بسته بندی و نحوه ی ارائه ی این تخمه ها در مارکت های مختلف داخلی، در کنار یکدیگر باعث شده اند که تخمه های آفتابگردان ایرانی نتوانند آن طور که باید نظر مشتری را جلب کنند.

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عواملی که می تواند مارکتینگ موفقی برای یک محصول ایجاد کند، رسیدگی به کیفیت و زیبایی بسته بندی آن محصول می باشد، که متاسفانه نه تنها تخمه آفتابگردان بلکه خیلی از محصولات داخلی ایران با این مشکل مواجه هستند.

در واقع تولید کنندگان ما هیچ تلاشی برای رساندن محصولات داخلی به سطح کیفی استاندارد جهانی نمی کنند؛ به همین خاطر است که برخلاف کیفیت بالایی که این محصولات دارند، هرگز بازاری در خور کیفیت آن ها به محصولات ایرانی تعلق پیدا نکرده است.

کما اینکه برخی از کشورهای بزرگ تر و ثروتمندتر، محصولات ایرانی را خریداری می کنند و با بسته بندی های شیک و زیبا و با برند مختص به خودشان روانه ی بازار جهانی می نمایند؛ این در شرایطی است که اصلا نامی از تولید کننده ی داخلی به میان نیامده و نخواهد آمد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>