اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ

در بسیاری از مدلهای دستگاه مکنده صنعتی از پمپ های سایدچنل استفاده می شود اما دو پمپ بکار رفته متداول در مکنده های صنعتی سخت کار برای دستیبابی به قدرت و سرعت مکش بالا عبارتند از:

  • پمپ لوب
  • پمپ بلید


این پمپ که به آن Roots Pump نیز می گویند، توسط برادران Roots در سال 1848 ابداع شد و در سال 1954 برای مکش مورد استفاده قرار گرفت. از این پمپ برای مصارفی که نیاز به سرعت مکش بالا (بیشتر از 100، 000 مترمکعب بر ساعت) دارند استفاده می شود. این پمپ یک پمپ روتاری با جابه جایی مثبت است که دو پیستون مشابه هم با گردش خود حول محورهای موازی هم عمل پمپاژ را انجام می دهند. فاصله بین دو پیستون و دیواره های پمپ در حدود یک صدم میلیمتر است.

با چرخش پیستون ها و ایجاد خلا در محفظه مکش، سیال را از دریچه ورودی به داخل محفظه پمپ مکش کرده (مرحله شارژ) و با چرخش پیستون ها، سیال به سمت دریچه خروجی هدایت می شود (مرحله دشارژ). قسمت های متحرک پمپ موجب ایجاد گرما می شود و لازم است قسمت خنک کننده ای نیز در پمپ وجود داشته باشد.

پمپ بلید از یک بدنه دایره ای شکل، روتور یا دیسک چرخان شیاردار و تیغه ها تشکیل شده است. در این پمپ روتور شیاردار و بدنه دایره ای شکل هم مرکز نیستند. روتور نزدیک دیواره داخلی بدنه قرار گرفته است که باعث ایجاد یک فضای هلالی شکل بین روتور و دیواره بدنه می شود. روتور داخل بدنه با دو صفحه جانبی کاملا عایق بندی شده است. تیغه ها داخل شیارهای روتور قرار گرفته اند.

با چرخش روتور، تیغه های داخل شیارها به سمت خارج حرکت کرده و فضای خالی در محل دهانه ورودی تشکیل می شود که باعث کشیده شدن هوا به داخل پمپ می شود.هوا بین ورودی و خروجی پمپ در مسیر هلالی شکل حرکت کرده و در دهانه خروجی با کاهش فضای هلالی هوا به خارج هدایت می شود و تیغه به سمت داخل شیار حرکت می کند. عایق بندی دقیق بین تیغه ها، روتور، بدنه و صفحات جانبی عامل کلیدی ایجاد خلأ بالا در این پمپ است که می تواند به 80 الی 90 درصد برسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>