اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مقره

با توجه به این ویژگی ها، و موارد استفاده، مقره ها را از متریال های مختلف تهیه می کنند. این مواد عمدتا شامل شیشه و چینی می شود.با توجه به کاربرد مقره ها در خطوط انتقال برق، لازم که دارای خصوصیات زیر باشند:

  • مقاومت الکتریکی بالا
  •  مقاومت مکانیکی بالا
  • بدون ناخالصی و حفره
  •  پایداری در برابر دما
  • نفوذناپذیر در برابر آب و آلودگی ها

در تهیه مقره های چینی از مخلوطی از مواد سرامیکی استفاده می شود که مقاومت الکتریکی، حرارتی و مکانیکی آنها را بالا ببرد. فرایند ساخت مقره ها به گونه ای است که علاوه بر دفع رطوبت، هرگونه حباب هوا و خلل و فرجی در محصول نهایی وجود نداشته باشد. در نهایت با یک لایه لعاب شیشه ای روی مقره ها را می پوشانند تا سطح آن کاملا از حباب ها و ترک های مویی تهی شود. این لعاب شیشه ای چسبندگی و نفوذ گرد و غبار و رطوبت را کاهش می دهد.

مقره های شیشه ای

نحوه تولید مقره های شیشه به گونه ای است که مقاومت مکانیکی بالاتری داشته و نسبت به چینی دیرتر دچار لب پریدگی می شود. علاوه بر مقاومت مکانیکی، مقامت الکتریکی بالاتری نیز نسبت به متریال چینی دارند. یکی از خصوصیات بارز مقره های شیشه ای این است که قبل از بروز ترک، به طور کامل خرد می شوند و به همین دلیل به راحتی قابل تشخیص خواهند بود. از دیگر مزایای شیشه می تواند مقاومت در برابر نور خورشید نام برد. از سوی دیگر معایبی نیز برای مقره های شیشه ای وجود دارد که عبارت است از:

  • تقطیر رطوبت در سطح مقره
  • عدم امکان تولید مقره های بزرگ
  • جذب بیشتر گرد و خاک

شسکست الکتریکی در مقره ها

در مقره ها دو نوع شکست اتفاق می افتد: سوراخ شدگی و جرقه های سطحی مقرهبا توجه به جنس، ضخامت بده، و ناخالصی های مواد اولیه ممکن است سوراخ شدگی در مقره رخ دهد که اتفاق نادری است. این شکست عمدتا در اثر صاعقه های شدید و امواج سیار رخ می دهد.

جرقه های سطحی مقره ها

از آنجایی که هدایت الکتریکی هوا از مقره ها بیشتر است، قبل از سوراخ شدگی مقره ها، روی سطح آنها جرقه هایی ایجاد می شود. عمدتا اگر روی سطح مقره ها گرد و غبار، رطوبت و آلودگی نشسته باشد، سطح آن رسانا شده و موجب نشتی جریان روی سطح مقره بین هادی و پایه فلزی می گردد.

این عامل موجب کاهش مقاومت مقره شده و به همین سبب است که سطح مقره ها را طویل تر می سازند. ساخت مقره با این فرم خاص به دلیل این است که علاوه بر افزایش سطح، در صورت بارش باران، بخشی از سطح مقره همواره خشک باشد و میزان نشتی الکتریکی کاهش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>