اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرتوزا

هر آنچه در زندگی روزمره با آن روبرو می شویم حاوی برخی از مواد پرتوزا است، برخی از آنها به طور طبیعی و برخی دیگر نیز ساخته شده توسط بشر هستند. در گذشته، در درجه اول 1920 تا 1950، طیف گسترده ای از محصولات پرتوزا به عنوان داروهای درمان کننده به فروش می رسید.

به عنوان مثال قرص های حاوی رادیوم، محلول ها و دستگاه هایی که برای افزودن رادون به آب آشامیدنی طراحی شده اند استفاده بسیاری داشت. در مبحث کاربرد مواد پرتوزا چیست علوم هشتم به این موارد اشاره شده است.

ردیاب های دود

بیشتر ردیاب های دود مسکونی حاوی منبع کم فعالیت آمریسیم 241 هستند. ذرات آلفا ساطع شده توسط آمریسیم، هوا را یونیزه می کنند و باعث هدایت دود در هوا می شود. هر ذره دود که وارد واحد شود جریان را کاهش می دهد و زنگ هشدار را روشن می کند.

ساعت ها

ساعت های مدرن بعضی اوقات از مقدار کمی هیدروژن -3 (تریتیوم) یا پرومتیم -147 به عنوان منبع نور استفاده می کنند. ساعت های قدیمی (به عنوان مثال، قبل از 1970) از رادیوم -226 به عنوان منبع نور استفاده می کردند. اگر این ساعت های قدیمی باز شده و عقربه های آن با دست تماس داشته باشد، می توان مقداری از رادیوم را برداشته و احتمالاً بلعید. به همین ترتیب، هنگام دست زدن به این موارد باید احتیاط کرد.

سرامیک

مواد سرامیکی (به عنوان مثال کاشی، ظروف سفالی) اغلب حاوی مقادیر بالایی از اورانیوم، توریم و یا پتاسیم هستند که به طور طبیعی وجود دارند. در بسیاری از موارد، فعالیت در لعاب متمرکز می شود. برخی از کاشی ها و ظروف سفالی قدیمی (به عنوان مثال، قبل از 1960)، به ویژه آنهایی که دارای لعاب قرمز نارنجی هستند به عنوان مثال ظروف (Fiesta®) می توانند کاملا پرتوزا باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>