اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیروگاه

انرژی برق آبی یکی از ارزان ترین و قدیمی ترین روش های تولید نیرو است که آن را به یک منبع رقابتی انرژی تجدیدپذیر تبدیل می کند برق آبی دارای مزایا و معایب مختلفی است. با افزایش روزافزون تقاضا برای انرژی تجدیدپذیر جهت تأمین انرژی کره زمین، ما به بررسی نکات مثبت و منفی انرژی برق آبی می پردازیم. تکنولوژی برق آبی به طور کلی در چهار دسته طبقه بندی می شوند: متعارف (سدها)، ذخیره پمپاژ، آب رودخانه و دریا (جزر و مد).

تجدید پذیر است

انرژی برق آبی تجدید پذیر در نظر گرفته می شود زیرا از آب موجود در روی زمین برای تولید برق استفاده می کند. به دلیل وجود چرخه طبیعی آب، آب دوباره به زمین بر می گردد و هرگز کمبود آب نخواهد داشت. مقدار برق آبی تولید شده می تواند در نتیجه خشکسالی و پایین آمدن سطح آب متفاوت باشد اما فصلی است.

تمیز و ایمن است

برخلاف سوخت های فسیلی، زیست توده و انرژی هسته ای، انرژی برق آبی یک منبع جایگزین تمیز و سبز انرژی است. از آنجا که سدهای آبی از سوخت استفاده نمی کنند، هیچ گاز گلخانه ای یا سمی در محیط آزاد نمی کنند. در نتیجه، تولید انرژی برق آبی در برنامه های انرژی پاک بسیاری از کشورها در دستور کار قرار دارد.

قابل انعطاف است

نیروگاه های برق آبی یک منبع انعطاف پذیر برق است زیرا نیروگاه های آبی می توانند به سرعت بالا و پایین شوند تا نیازهای متغیر انرژی را برآورده کنند. علاوه بر این، در مقایسه با توربین های گازی یا نیروگاه های بخار، زمان راه اندازی توربین های آبی بسیار کمتر است. واحدهای برق آبی همچنین به عنوان پشتیبان برای ژنراتورهای غیر برق آبی تولید می شوند.

منبع انرژی مقرون به صرفه

علیرغم هزینه های گران ساخت اولیه، نیروگاه برق آبی یک منبع انرژی قابل رقابت از نظرهزینه است. نیروگاه های برق آبی دارای هزینه پایین نگهداری و بهره برداری هستند و از آنجا که قطعات کمی دارند به حداقل جایگزینی نیاز دارند.همچنین، سدها به طور معمول برای استفاده طولانی مدت طراحی می شوند و بنابراین قادر به تولید انرژی برق آبی تا متوسط عمر 50 تا 100 سال هستند.

مناسب برای کاربردهای صنعتی

در حالی که اکثر نیروگاه های برق آبی به شبکه های برق عمومی تأمین می شوند، برخی از آنها برای خدمت به بنگاه های اقتصادی خاص ساخته می شوند. نیروگاه های برق آبی اختصاصی غالباً برای تأمین مقادیر زیاد برق نیروگاه های الکترولیتی آلومینیوم ساخته می شوند.

استفاده های دیگر

مخازن ایجاد شده توسط پروژه های برق آبی غالباً در نوع خود به جاذبه های گردشگری تبدیل می شوند. از دریاچه ای که در پشت سد تشکیل می شود می توان برای اهداف تفریحی مانند ورزش های آبی و فعالیت های اوقات فراغت مانند ماهیگیری و قایقرانی استفاده کرد و همچنین از آب دریاچه می توان برای اهداف آبیاری و پرورش آبزیان استفاده کرد. نیروگاه های بزرگ برق آبی می توانند سیل ها را کنترل کنند زیرا می توانند مقادیر زیادی آب را ذخیره کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>