اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشنده Freightliner Cascadia Evolution
کمپانی Freightliner در سال 2014 از نسل جدید کشنده سنگین Cascadia رونمایی کرد. نکات مثبت و بسیار با اهمیت کشنده Cascadia Evolution این است که بدنه آن آیرودینامیک شده و مصرف سوخت آن نیز بسیار پایین آمده است. این کشنده به موتور دیزل Detroit مجهز شده است و به لطف بدنه آیرودینامیک، موتور قادر است در مقایسه با مدل 2013 حدود 5 درصد کمتر سوخت مصرف کند. کمپانی دایملر می گوید در سال 2007 و با معرفی کشنده Cascadia با موتور Detroit DD15، هدف ما این بود که از طریق کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد، هزینه مالکیت این کامیون ها پایین بیاید، اکنون نیز که مدل Cascadia Evolution روانه بازار شده است، هنوز هم در زمینه کاهش هزینه خریداران و کاهش مصرف سوخت، به تعهد خودمان پایبند هستیم.

کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کشنده Cascadia Evolution یکی از آیرودینامیک ترین کشنده های موجود در بازار است و برای کمپانی سازنده دشوار نیست که آن را شیبدارتر هم بکند. این کشنده برای این که مقاومت هوای کمی داشته باشد، به دقت در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته است. کمپانی سازنده اظهار می کند این کشنده در جاده نیز مورد آزمایش قرار گرفته و نزدیک به سه میلیون مایل در بزرگراه های آمریکا مورد تست قرار گرفته است تا از نظر استحکام و مصرف سوخت، محک زده شود. طراحی قسمت جلو مدل جدید این کشنده، در مقایسه با مدل قدیمی، تغییرات زیادی کرده است تا هوا بهتر جریان پیدا کند. زیر سپر، سپر و محل اتصال کاپوت به سپر مورد بازنگری قرار گرفته اند. زه بندی اطراف شیشه جلو بهتر شده است، آینه های جانبی شکل آیرودینامیک به خودشان گرفته اند. علاوه بر این موارد، گلگیرهای عقب و بادشکن های 20 اینچی جانبی نیز به پایین آوردن مقاومت هوا کمک شایانی می کنند. سیستم خنک کننده نیز به روز شده است. برای این که رادیاتور 1400 اینچ مربعی عملکرد بهتری داشته باشد، سیستم گردش مایع خنک کننده و طراحی آن تغییر کرده‌است.

کشنده Freightliner Cascadia Evolution

می توان گفت در مقایسه با مدل قدیمی، طراحی داخلی تغییر چندانی نکرده است. کابین داخلی، از فضای سر و فضای پای زیادی برخوردار است و کف بزرگ و تخت کابین نیز به راننده اجازه می دهد آزادانه داخل آن حرکت کند. البته کیفیت مواد داخلی به پای کامیون های ولوو نمی رسد. ارگونومی و چیدمان دکمه ها بسیار خوب است، طراحی داشبورد نیز بسیار خوب و به گونه ای است که دکمه های کنترلی در دسترس راننده قرار دارند. کابین داخلی کشنده Cascadia Evolution به چند پریز برق DC نیز مجهز شده است تا برق مورد نیاز برای شارژ وسایل برقی را تأمین کنند. این پریزها را می توان وسط داشبورد یا روی پایه تختخواب پیدا کرد. در مورد پنل ابزار هم هیچ شکوه و شکایتی نخواهید داشت چون آمپرها نسبتاً بزرگ هستند و طلق روی آن هم به گونه ای است که نور آفتاب را منعکس نمی کند. صندلی ها بسیار بزرگ تر از حد معمول و بسیار راحت هستند، تنظیمات زیادی دارند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می کنند.

کشنده Freightliner Cascadia Evolution

برای این که راحتی صندلی ها افزایش پیدا کنند، کمپانی سازنده آن ها را به گرمکن نیز مجهز کرده است. نشیمنگاه و پشتی نیز برقی هستند و در سه جهت قابلیت حرکت دارند. غربیلک فرمان در دو جهت قابل تنظیم است تا راننده در وضعیت خوبی قرار بگیرد. دسته های کنترلی سیستم کروز کنترل، چراغ های راهنما و ترمز موتور نیز روی پایه فرمان قرار گرفته اند و استفاده از آن ها بسیار آسان است. این کشنده به صورت استاندارد به سیستم Run Smart Predictive Cruise مجهز است. این فناوری جدید و مبتکرانه، مسیر پیش رو را تا یک مایل تجزیه و تحلیل و مناسب ترین سرعت را تعیین می کند. این کار به کشنده کمک می کند کمترین مصرف سوخت را داشته باشد. کشنده Cascadia Evolution به یک موتور دیزلی DD15 مجهز شده است که به یک توربوشارژر بی نظیر مجهز است. نسل جدید سیستم پاشش سوخت Common Rail (یا به اختصار ACRS) نیز ارائه شده است. توربوشارژر در مقایسه با سایر توربوشارژرها، زیاد پیچیده نیست و علاوه بر این که مصرف سوخت را پایین می آورد، عملکرد را نیز افزایش می دهد. سیستم پاشش سوخت ACRS فشار سوخت را بالا می برد تا احتراق بهتر صورت بگیرد. فناوری DD15 BlueTec نیز به کار گرفته شده است تا اندازه و وزن توربوشارژر کاهش پیدا کند و از پیچیدگی آن نیز کاسته شود. وزن موتور Detroit Diesel DD15 حدود 100 پوند (45 کیلومتر) از سابق کمتر است و فیلترهای آن باید هر 100,000 مایل (160,000 کیلومتر) یکبار تعویض شوند.

کشنده Freightliner Cascadia Evolution

این موتور به یک ماژول سوخت جدید مجهز است که از دو فیلتر بهره می برد. این ماژول باعث می شود هزینه تعمیر و نگهداری به میزان زیادی کاهش پیدا کند. کشنده Cascadia Evolution به صورت استاندارد به سیستم Detroit Virtual Technician مجهز است. این سیستم پیوسته وضعیت موتور را کنترل می کند و به راننده اطلاع می دهد، به این ترتیب، راننده برای چک کردن وضعیت موتور احتیاج به پارک کردن های متعدد ندارد. بنا به گفته کمپانی سازنده، مصرف سوخت این کشنده 25.65 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک کشنده سنگین، مصرف بسیار کمی محسوب می شود. کشنده به منظور دستیابی به این میزان از مصرف سوخت، به تجهیزات جدیدی مجهز شده است که از میان آن ها می توان به گیربکس دو وضعیته Detroit DT12، تایرهای پهن، پیکربندی 2×6 و تریلر آیرودینامیک اشاره کرد.

کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>