اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مس

مقدار مس موجود برای گیاهان در بین خاک ها بسیار متفاوت است. مس در خاک با مواد معدنی رسی به عنوان کاتیون و در پیوند با مواد آلی نگهداری می شود. علائم کمبود مس عبارتند از:

  • مواد آلی - کمبود مس اغلب در خاک هایی با رنگ نخودی و غلظت بالای مواد آلی رخ می دهد.
  • بافت خاک - خاک هایی با بافت شنی نسبت به خاک های لومی و رسی احتمال کمبود مس بیشتری دارند.
  • pH خاک - خاک هایی که حاوی مقادیر زیادی اکسید و کربنات هستند، مس کمتری دارند. زمانی که محصولات حساس به مس رشد داده می شوند، باید PH 7.5یا بیشتر برای خاک را کنترل کرد.

علائم کمبود مس در محصولات کشاورزی متفاوت است. مس در گیاهان نسبتا بی حرکت است و علائم کمبود آن ابتدا در بافت های جوان تر گیاه ظاهر می شود. زمانی که دانه های کوچک در خاک های آلی رشد می کنند، شواهد کمبود مس ظاهر شد.

علائم به صورت یک رنگ سبز روشن تا زرد در محصول دانه کوچک ظاهر می شود. نوک برگ ها برگشته و پیچ خورده می شود. اگر کمبود مس شدید باشد، رشد متوقف می شود و گیاهان پس از رسیدن به مرحله رشد Feekes 3.0 (تشکیل پنجه) می میرند.

در محصولات ذرت، کمبود مس ابتدا روی برگ های جدید ظاهر می شود که از حلقه بیرون می آیند و رنگ سبز مایل به آبی ایجاد می کنند. برگ های جدید ممکن است از حلقه به صورت مارپیچی بیرون بیایند. نکروز ممکن است در نوک برگ ها و لبه های قدیمی تر رخ دهد و ممکن است باعث مرگ گیاه شود.

در گیاهان سبز رنگ، برگ های جوان ممکن است قبل از زرد شدن، سبز مایل به آبی شوند. به دلیل کمبود مس قسمت بالایی گیاه پژمرده می شود. میزان رشد کند می شود و در نهایت گیاه می میرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>