اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مس

خوبی کودهای مس کلات شده این است که می توان از آنها به راحتی روی شاخ و برگ های گیاه، خاک یا در محلول های غذایی استفاده کرد. با این حال، برخی از محدودیت ها نیز وجود دارد که عبارتند از:

کلات مس در هیدروپونیک (Hydroponics) یا آب کشت

مواد آلی محکم تر از هر ریز مغذی دیگری به مس متصل می شوند. این پیوند با مس یکی از علل شایع کمبود مس در سیستم های خاکی است. اگر سطح مس در محلول شما در سطح بالایی باشد این ویژگی ممکن است بر انتخاب بستر شما تأثیر بگذارد. انتخاب خاک ارگانیک به جای یک بستر شنی، می تواند اثر غلظت بالای مس را در محلول شما را کاهش دهد.

افزایش سطح pH باعث افزایش مقدار مس نگهداری شده توسط مواد آلی یا خاک رس می شود که میزان دسترسی گیاهان به مس را کاهش می دهد. اگر گیاهانی را روی بستر خاکی با pH بالای 7.5 می کارید، باید به طور دوره ای علائم کمبود مس را در گیاهان خود بررسی کنید.

فلز مس بسیار چکش خوار است و مانند سایر فلزات در برابر خوردگی حساس نیست. به همین دلیل است که امروزه برای ساخت لوله ها استفاده می شود. علاوه بر این، مس دارای خواص ضد باکتریایی است که به دفع میکروارگانیسم کمک می کند. با این حال، محتوای مس در یک سیستم هیدروپونیک بسته باید به حداقل برسد، تا از تجمع مس در محلول غذایی و در گیاهان جلوگیری شود. اگر سطح مس در آب منبع شما زیاد شود، باید لوله های مسی را با لوله های PVC پرفشار جایگزین کنید.

کلات مس در سیستم آکواپونیک (Aquaponic)

مس یک فلز نرم است که به ویژه در محیط های اسیدی مانند محیط آکواپونیک، به آسانی یونیزه می شود. مس به عنوان یک فلز سنگین در نظر گرفته می شود و ماهی ها به راحتی مس را در بدن خود جمع می کنند. سیستم های آکواپونیک امکان قرار گرفتن در معرض و تجمع زیستی مس را در ماهی ها و انسان ها افزایش می دهد.

مس در سطوح پایین برای ماهی ها و در سطوح کم برای سخت پوستان سمی است. همچنین از مبدل های مسی در آبگرمکن های خورشیدی استفاده نکنید و استفاده از لوله های مسی را در سیستم آکواپونیک به حداقل برسانید. امروزه اکثر سیستم های آکواپونیک تقریبا به طور انحصاری از لوله های PVC پلاستیکی استفاده می کنند.

کلات مس در سیستم ایروپونیک یا هواکشت

در سیستم های ایروپونیک محلول مغذی به طور دوره ای روی ریشه های معلق در هوا مه آلود می شود. از آنجایی که ریشه ها در محلول غوطه ور نیستند، بعید است که گیاهان به اندازه کافی مس جذب کنند و مسموم شوند. در این سیستم خیلی ضروری نیست که لوله کشی مسی از سیستم حذف شود.

مس نه تنها یک ماده مغذی ضروری برای گیاه است، بلکه ابزاری است که می تواند برای عملیات رشد داخلی شما بسیار مفید باشد. زمانی که مس در محیط مناسب یا به شکل مناسب استفاده نشود، می تواند یک مشکل بزرگ باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>