اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چقندر

تفاله چغندر قند محصول فرعی و جانبی است که از صنعت چغندر قند به دست می آید. به دلیل فرآوری، تفاله چغندر قند حاوی مقدار بسیار کمی قند می باشد. زمانی که قند، آب و موادی دیگر از چغندر قند خارج شود، تفاله آن به دست می آید. سپس تفاله ها را به وسیله دستگاه های مخصوص خشک می کنند و از آن برای جیره خوراکی حیوانات استفاده می کنند.

تفاله چغندر قند خشک معمولاً با اضافه کردن ملاس یا بدون ملاس تولید می شود. و بویی خاص و مخصوص به خود را دارد. مصرف تفاله چغندرقند در جیره غذایی حیوانات هیچ تأثیر منفی بر روی آنها ندارد، اما این تفاله به تنهایی نمی تواند مواد مغذی کافی را برای تغذیه حیوانات تأمین کند و باید به صورت ترکیب با مواد غذایی دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

از این محصول می توان برای افزایش وزن اسب های کم وزن استفاده کرد، زیرا تقریباً 1000 کیلو کالری انرژی را در هر پوند برای حیوانات تأمین می کند. مصرف این تفاله باعث تولید انرژی در بدن حیوان می گردد ولی این انرژی باعث افزایش گلوکز یا انسولین نمی شود و به آرامی برای تأمین پایدار انرژی ترشح می شود.

این محصول به دلیل چگالی بالای انرژی و فایده ای که برای میکروبیوم دارد، یک عنصر رایج در کنسانتره دانه های تجاری است. از این محصول همچنین می توان به عنوان مکمل با ارزش غذایی بالا استفاده کرد. باید توجه داشته باشید که مصرف این محصول به صورت خشک، می تواند باعث خفگی حیوانات شود. در تفاله بدون ملاس کمتر از 10 درصد قند وجود دارد و می توان گفت این یک غذای مناسب برای اسب هایی است که به رژیم کم قند نیاز دارند.

برای اینکه حیوانات سریع تر وزن بگیرند و رشد کنند، می توان تفاله را با دانه هایی نظیر سبوس، سویا و ذرت ادغام کرد و در جیره خوراکی حیوان قرار داد. این تفاله به خاطر شیرینی کمی که دارد، جیره خوش خوراکی برای حیوانات محسوب می شود. بهتر است از این ترکیب در فصل هایی که مراتع وجود ندارد استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>