اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیشکر

دانشمندان دائماً در رابطه با کاربرد آگاهانه محصولاتی که ممکن است برای محیط زیست خطرناک باشند تحقیق می کنند. برای نمونه تأمین کنندگان عمده نوشابه در انگلستان نیز تأثیر زیست محیطی مواد مضر را درک کرده اند و به دلیل ویژگی های سازگار با محیط زیست زیر از ظروف باگاس استفاده کرده اند. برخی دیگر از کاربردهای باگاس نیشکر عبارتند از:

برای تولید برق

باگاس محصول فرعی خرد کردن نیشکر و قابل اشتعال است که از عناصر اصلی کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است. این محصول مقدار حرارت کمی را تولید می کند اما برای استفاده به عنوان سوخت برای تولید برق مناسب است.

بسته بندی مواد غذایی

مواد غذایی ساخته شده از باگاس برای کاربران و محیط زیست سازگار می باشد و یک محصول بیوتکنولوژی است که از مواد زائدی مانند باگاس باقی مانده از صنعت قند استفاده می کند. در صنعت قند، مقدار زیادی باگاس از تولید قند باقی می ماند، بنابراین می توان از آن به عنوان بسته بندی مواد غذایی به جای جعبه های فومی که باعث مشکلات زیست محیطی و انسانی می شود، استفاده کرد.

اگرچه بسته بندی باگاس برای انسان و محیط زیست سازگار است، اما هنوز در برخی از کشورها محبوبیت ندارد. در حالی که در اروپا، آمریکا یا ژاپن، بسته بندی از جنس باگاس از فوم محبوب تر است، زیرا برای مصرف کنندگان ایمن تر می باشد، اما هزینه آن دو برابر فوم است.

تولید الکل

خمیر باگاس را می توان برای تولید اتانول به دلیل افزایش قیمت ملاس استفاده کرد و در نتیجه هزینه های تولید اتانول را کاهش داد. در نتیجه، بسیاری از صنایع انرژی برای تولید اتانول به باگاس نیشکر روی آورده اند که مقرون به صرفه تر است.

تولید تخته فیبر با چگالی متوسط

از باگاس می توان برای تولید تخته فیبر با چگالی متوسط استفاده کرد که می تواند ارزش باگاس را حدود 400 برابر افزایش دهد. برای این کار چسب و مواد شیمیایی را با باگاس در خشک کن مخلوط می کنند سپس آن را با بخار و حرارت به دستگاه فشرده سازی منتقل کنید. در نهایت، تخته فیبر با چگالی متوسط به دست می آید.

تولید کاغذ

از باگاس می توان برای تولید خمیر کاغذ در صنعت کاغذ نیز استفاده کرد. اگرچه تعداد کمی کارخانه کاغذ از تفاله باگاس استفاده می کنند و اکثر کارخانه های کاغذ از چوب اکالیپتوس به عنوان مواد اولیه اصلی استفاده می کنند. با این حال، در برخی از کشورها به ویژه برزیل این صنعت بسیار محبوب شده است.می توان نتیجه گرفت که باگاس نیشکر دارای مزایای زیادی از جمله کشاورزی، انرژی، صنعت کاغذ، صنعت مصالح ساختمانی می باشد. باگاس شکل دیگری از انرژی طبیعی است که با محیط زیست سازگار است.

تفاله نیشکر فیبری است که بافت بسیار متفاوتی نسبت به مواد پلاستیکی ایجاد می کند. ظروف باگاس کمی خشن و شبیه مقوا خواهند بود اگرچه بسیاری از محصولات مانند بشقاب و کاسه صاف و نرم هستند. رنگ طبیعی محصولات باگاس بژ یا قهوه ای روشن است، اما ممکن است آنها را به رنگ سفید نیز ببینید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>