اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیشکر

باگاس نیشکر محصول جانبی نیشکر است که قبلاً دور انداخته یا سوزانده شده است. در حال حاضر این فیبر گیاهی به عنوان منبع جایگزین سوخت و کاغذ کاربردهای متعددی پیدا کرده و در نتیجه تأثیر آن بر آلودگی و مصرف انرژی کاهش می یابد. این روند رو به رشد است، زیرا مصرف کنندگان آگاه به محیط زیست مشاغل را به سمت تغییرات سازگار با محیط زیست سوق می دهند.

باگاس محصول جانبی تولید شکر است هنگامی که ساقه نیشکر برداشت می شود آنها را پرس می کنند تا آب آنها گرفته شود و سپس به شکر تبدیل می شود. محصول باقی مانده یک فیبر گیاهی می باشد. با استفاده از فرایند حرارت و فشار زیاد، این ماده سپس به شکل ظروف مختلف مانند کاسه و بشقاب قالب گیری می شود.

برزیل، هند، اروپا (مانند فرانسه)، چین و تایلند 5 تولید کننده نیشکر برتر در جهات هستند. شرایط موجود در این کشورها باعث رشد نیشکر می شود. آنچه در گیاه نیشکر فوق العاده است همه کاره بودن آن است، نه تنها در تولید ظروف غذای گیاهی کاربرد دارد بلکه می توان از آن به عنوان منبع سوخت زیستی استفاده کرد که به مبارزه با اثرات زیست محیطی سوخت های فسیلی کمک می کند. باگاس نیشکر به عنوان خوراک دام نیز استفاده می شود که باعث تولید گازهای گلخانه ای مانند اتانول، کمپوست می شود.

موارد استفاده باگاس نیشکر

قبلا باگاس به عنوان زباله در نظر گرفته می شد که در مزارع سوزانده و باعث آلودگی می شد. با این حال، پیشرفت های علمی در شناسایی موارد کاربردهای این ترکیب به ما کمک کرده است. باگاس به دلیل انرژی گرمایی که تولید می کند از آن به عنوان منبع سوخت در کارخانه های قند استفاده می شود. فناوری های نوین برای تولید 200 تا 300 کیلووات ساعت برق برای هر تن مواد باگاس در حال توسعه است.

محققان همچنین در حال بررسی احتمال در نظر گرفتن آن به عنوان سوخت زیستی هستند. باگاس به دلیل خواص سازگار با محیط زیست به طور گسترده ای توسط توزیع کنندگان مواد غذایی لندن و دیگر شهرها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل مناسب بودن برای چاپ و نوشتن، برای تولید خمیر و تخته استفاده می شود و برای ساخت جعبه و تخته نیز کاربرد دارد. همچنین مشخص شده است که باگاس فرآوری شده به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی می تواند برای سلامتی انسان مفید باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>