اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سوخت lng

از سال 2017 میلادی استفاده از گاز LNG در کشتی‌های در حال ساخت مطرح شد به گونه‌ای که تعداد کشتی‌هایی که با سوخت LNG حرکت می‌کنند از سال 2017 میلادی از 118 کشتی به 143 کشتی افزایش یافته است. هم اکنون 135 کشتی از نوع تانکر، مسافری، کانتینر و حمل‌کننده خودرو در دست ساخت می‌باشد که در آنها قرار است از سوخت LNG استفاده شود.

استفاده از گاز LNG در بنادر نیز با استقبال مواجه شده به گونه‌ای که در حال حاضر در بنادر 25 کشور برتر جهان این نوع گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی چهار تا پنج سال آینده استفاده از گاز LNG در آسیا، اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا از رونق خاصی برخوردار شود. سرمایه‌گذاری در بخش LNG نیز در میان کشورها رواج یافته و اسپانیا، ترکیه، چین، ژاپن و سنگاپور و...از جمله کشورهایی هستند که در این زمینه به سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند.

گاز LNG در حال حاضر در پنج بندر مدیترانه‌ای و در فرانسه و اسپانیا در دسترس است و برنامه‌ی گسترش آن تا 15 سال دیگر در دست مطالعه و بررسی است. دولت‌های آسیایی نیز LNG را به عنوان سوخت دریایی مورد تایید قرار می‌دهند و دولت کره جنوبی نیز برای تسهیل استفاده از LNG قرار است 2.48 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

گرایش ژاپن و چین نیز برای استفاده از گاز LNG در ساخت کشتی‌ها بیشتر شده است. در این میان قانون‌گذاران کمیته حمایت از محیط زیست سازمان جهانی دریانوردی (MEPC) در ماه اکتبر سال 2018 میلادی تأکید کردند که حمل سوخت‌های سنگین در کشتی‌ها از سال 2020 ممنوع شود مگر آنکه کشتی با فناوری مناسب سوخت رسانی و یا نصب اسکرابر همراه باشد و آنان همچنین پیشنهاد دادند جریمه سنگینی برای کارفرمایانی که این قانون را رعایت نکنند در نظر گرفته شود.

از آنجایی که از اول ژانویه سال 2020 میلادی قانون کاهش سولفور به نیم درصد عملی خواهد شد به همین جهت توافق جامعه دریایی درحال افزایش است تا سوخت LNG را به عنوان بهترین راه‌حل برای نسل امروز و آینده انتخاب کنند زیرا جایگزین دیگری وجود ندارد. اگرچه سوالات زیادی پیرامون قیمت سوخت‌های دریایی وجود دارد اما در این رابطه شرکت SEA/LNG قرار است مطالعات متمرکز خود را در این زمینه ادامه داده و به اطلاع عموم برساند. پیش‌بینی کارشناسان نشان‌دهنده آن است که LNG می‌تواند صاحبان کشتی و مدیران بندری را قانع سازد تا آن را به عنوان یک سوخت ایده‌آل و مطلوب انتخاب کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>