اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتائین

بتائین هیدروکلرید یک مکمل غذایی است که از ترکیب بتائین و هیدروکلریک اسید ساخته شده است. بتائین (که تری متیل گلیسین نیز نامیده می شود) در غذاهای خاصی یافت می شود و همچنین محصول متابولیسم کولین نیز می باشد. اسید کلریدریک (HCl) یک اسید بسیار قوی است که به طور طبیعی توسط معده تولید می شود و هم در گوارش و هم در ایمنی بدن بسیار کارایی دارد.

بتائین هیدروکلرید عمدتا توسط پزشکان به عنوان درمانی برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. این دارو به شکل قرص تولید می شود و گاهی اوقات با آنزیم گوارشی به نام پپسین ترکیب می شود. این ترکیب را نباید با بتائین بی آب اشتباه گرفت، بتائین بی آب دارویی است که توسط سازمان FDA برای درمان هموسیستینوری و بیماری های بالقوه کبدی تأیید شده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا بتائین را برای درمان یک اختلال ژنتیکی که به تجمع بیش از حد هموسیستئین در بدن منجر می شود، تأیید کرده است. هموسیستئین متابولیت اسید آمینه متیونین است و مقادیر بالای آن در بدن شما می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. مانند همه مکمل ها، بتائین می تواند عوارض جانبی نیز برای سلامتی ایجاد کند.

بتائین یک تری متیل گلیسین و مشتق از ماده مغذی کولین است. به عبارت دیگر، کولین "پیش ساز" بتائین است و برای سنتز بتائین در بدن باید وجود داشته باشد. این ترکیب توسط کولین در ترکیب با اسید آمینه گلیسین ایجاد می شود.درست مانند برخی از ویتامین های گروه B، از جمله فولات و ویتامین B12، بتائین به عنوان "اهدا کننده متیل" در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که به عملکرد کبد، سم زدایی و عملکرد سلولی در بدن کمک می کند. مهم ترین نقش این ترکیب، کمک به بدن برای پردازش چربی ها است.

احتمالاً بیشترین فواید بتائین مورد مطالعه، حمایت از تبدیل اسید آمینه هموسیستئین در خون به متیونین است. اگرچه آمینو اسیدها ترکیبات حیاتی مورد نیاز برای بسیاری از عملکردهای بدن هستند، اما مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای هموسیستئین می تواند برای عروق خونی مضر باشد و به طور بالقوه منجر به ایجاد پلاک و ایجاد بیماری به نام آترواسکلروز (گرفتگی عروق) شود.

مکمل بتائین برای کاهش سطح هموسیستئین سالم به بازار عرضه می شود. شواهد نشان می دهد که هموسیستئین ممکن است باعث تصلب شرایین یا سخت شدن شریان ها شود. تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد که بتائین ممکن است از شما در برابر کبد چرب محافظت کند، وضعیتی که در آن چربی در سلول های کبد تجمع می یابد.

شرایط مختلف می تواند باعث بروز بیماری کبد چرب در شما شود، مانند سوء مصرف الکل، چاقی و ابتلا به دیابت و موارد دیگر باعث بروز این مشکل خواهند شد. برخی منابع غذایی بتائین شامل غلات، کلم بروکلی، اسفناج، چغندر و صدف است و شما می توانید از این منابع غذایی برای جذب بتائین استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>