اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامیون داف LF
کامیون داف LF جدید، هر چیزی که از یک کامیون مدرن و امروزی انتظار دارید را برآورده می کند. سرعت و چالاکی آن بی نظیر است و کیفیت سواری نیز عالی است. این کامیون برای حمل و توزیع مواد طراحی شده است و بارگیری و تخلیه آن به سرعت و بدون هیچ زحمتی انجام می گیرد. این کامیون توانایی آن را دارد که در ترافیک سنگین به راحتی تردد کند. در مدل جدید، طراحی داخلی به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و به راحتی راننده اهمیت زیادی داده شده است. برای این که عملکرد بالا برود نیز چندین نوع موتور، گیربکس و کفی به خریداران عرضه می شود.

کامیون داف LF

طراحی بدنه
برای کامیونی که در مناطق شهری تردد می کند، برخورداری از ظاهری جذاب و گیرا از اهمیت خاصی برخوردار است، و این موضوع از چشم تیم طراحی کمپانی داف پنهان نمانده است. طراحی بدنه کامیون داف LF بیسار زیبا و چشم نواز است و با کارآمدی، راحتی و ایمنی بالای این کامیون سنخیت دارد. طراحی جلو پنجره به گونه ای است که نشان می دهد این کامیون عضوی از خانواده سری CF و سری XF است. بالای پنل کرومی که روی آن لوگوی کمپانی داف نقش بسته است، فضایی وجود دارد که شرکت های حمل و نقل می توانند نام و یا آرم شرکت خودشان را روی آن بنویسند. خصوط منحنی اطراف کابین، خصوصیات آیرودینامیک آن را بالا می برند و تضمین می کنند که دستگیره های درب تمیز و بدون گرد و خاک باقی بمانند. طلق چراغ های جلو نشکن هستند و از جنس Lexan ساخته شده اند. چراغ های مخصوص رانندگی در روز نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. سپر گالوانیزه نیز باعث می شود کابین از هرگونه آسیبی به دور باشد. از آن جایی که دید خوب راننده، به ویژه در مناطق شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است، کامیون LF جدید دیدی عالی از جلو و طرفین در اختیار راننده قرار می دهد. در هر طرف از کابین، چندین آینه جانبی به گونه ای قرار گرفته اند که دید را بالا می برند و احتمال بروز هرگونه تصادف و برخوردی را کاهش می دهند.

کامیون داف LF

کامیون داف LF با سه نوع کابین به بازار عرضه می شود که عبارتند از:

  • یک کابین بدون فضای خواب به طول 160 سانتیمتر
  • یک کابین بدون فضای خواب با طول بیشتر 200 سانتیمتری
  • یک کابین یک تخت با طول 200 سانتیمتر

عرض همه کابین ها 2,130 میلیمتر است که باعث می شود این کامیون در مناطق شهری از قابلیت مانور بالایی برخوردار باشد، به خصوص که دایره چرخش تایرها نیز کم است. بسته به نوع کابین، کابین بر روی پایه هایی انعطاف پذیر از جنس لاستیک سوار شده است که در بالای کمک فنرها و ضربه گیرها تعبیه شده اند.

کامیون داف LF
طراحی داخلی
در دنیای حمل و نقل گفته می شود یک راننده خوب، راننده ای است که جایش راحت باشد. شاید به همین علت است که کابین داخلی کامیون داف LF جدید نیز مانند کامیون داف XF راحت است و دست کمی از آن ندارد. حاصل کار نیز چیزی نیست جز این که محیط کار بسیار راحتی برای راننده فراهم می شود. به لطف استفاده از رنگ های گرم، راننده احساس می کند داخل خانه خودش نشسته است. مواد اولیه ای که برای ساخت کابین از ان ها استفاده شده است به راحتی تمیز می شوند، به همین خاطر، کابین همیشه تمیز و مرتب باقی می‌ماند. صندلی ها تنظیمات زیادی دارند، پنل ابزار نیز رنگ های روشن و درخشانی دارد و خواندن آن راحت است، دکمه های کنترلی زیادی نیز روی غربیلک فرمان تعبیه شده اند، سیستم سرمایشی و گرمایشی بسیار قوی است و توانایی آن را دارد تا دمای کابین را به سرعت به دمای دلخواه راننده برساند.

کامیون داف LF

هنگام حمل و توزیع کالا، اغلب لازم است که راننده در طی روز چندین و چند بار از کامیون پیاده و دوباره سوار بشود، به همین خاطر درب های کامیون داف LF به گونه ای طراحی شده اند که 90 درجه باز می شوند و بسیار سبک هستند. ارتفاع کابین از سطح زمین (با رینگ های 17.5 اینچی) فقط 89 سانتیمتر است. ارتفاع از سطح زمین کابین هایی که به رینگ های 19.5 و 22.5 اینچی مجهز هستند نیز به ترتیب 98 و 111 سانتیمتر است. راننده کامیون هایی که برای توزیع کالا مورد استفاده قرار می گیرند، به محفظه های زیادی برای نگهداری لوازم و اسباب و اثاثیه احتیاج دارند، به همین خاطر، در بالای موتور یک محفظه بزرگ تعبیه شده است که می توان آن را قفل کرد. چنانچه کامیون به گیربکس اتوماتیک AS-Tronic مجهز باشد، فضای خالی دیگری در کنار راننده فراهم می شود که می توان از آن برای گذاشتن دسته فاکتور و یا دفترچه یادداشت استفاده کرد. علاوه بر این، روی پنل درب ها، دیواره پشتی کابین و بالای شیشه جلو نیز محفظه هایی برای گذاشتن اسباب و اثاثیه وجود دارد.

قدرت و عملکرد موتور
تأمین نیروی پیشران داف LF بر عهده دو موتور کاملاً جدید گذاشته شده است که یکی از این موتورها، موتور PACCAR PX-5 است. این موتور چهار سیلندر است و 4.5 لیتر حجم دارد و برای تأمین نیروی یک کامیون توزیع درون شهری مناسب است. این موتور در سه نوع در اختیار مشتریان قرار می گیرد که توان خروجی آن ها از 152 تا 213 اسب بخار متغیر است. این موتور با استاندارد Euro 6 مطابقت دارد و گازهای آلاینده بسیار کمی تولید می کند، از طرفی از مصرف سوخت بسیار کمی نیز برخوردار است. موتور PACCAR PX-5 بسیار قابل اعتماد و در عین حال بسیار اقتصادی و کم هزینه است. این موتور پس از پیمودن هر 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز دارد. فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا 5 سال) نیاز به تعویض دارند.

کامیون داف LF

موتور دیگری که برای تأمین نیروی پیشران این کامیون مورد استفاده قرار می گیرد، موتور PACCAR PX-7 است که به تازگی ارتقا پیدا کرده است. این موتور شش سیلندر است و 6.7 لیتر حجم دارد و در چهار نوع در اختیار مشتریان قرار می گیرد که قادرند بین 223 تا 314 اسب بخار نیرو تولید کنند. این موتور قوی با نوع عملکرد کامیون داف LF سنخیت زیادی دارد. این موتور قوی و کارآمد است و نرم و تمیز کار می کند، علاوه بر این، بسیار کم به تعمیر نیاز پیدا می کند. یک کامیون توزیع باید کارش را بدون مشکل انجام بدهد و همین اصل مبنای طراحی موتور PX-7 قرار گرفته است. هزینه پایین تعمیر و نگهداری نیز از دیگر مزایای این موتور به شمار می رود. این موتور پس از پیمودن 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز پیدا می کند، فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا پنج سال) نیاز به تعویض پیدا می کنند.

کامیون داف LF

به منظور این که موتورهای PACCAR کم مصرف باشند و با استاندارد آلایندگی Euro 6 نیز مطابقت داشته باشند، در کنار فناوری های پیشرفته ای قرار گرفته اند. این موتورها به مبدل کاتالیستی SCR و یک فیلتر مخصوص مجهز شده اند. سیستم پاشش سوخت نیز بسیار پیشرفته است و قبل و بعد از پاشش سوخت، فشار بالایی ایجاد می کند. این امر باعث می شود احتراق بهتر باشد و سوخت پاک تر و سریع تر بسوزد، حاصل کار نیز این است که مواد آلاینده و سر و صدای بسیار کمی تولید می شود. مبدل کاتالیستی SCR نیز به گونه ای طراحی شده‌است تا دمای مناسبی در سیستم اگزوز ایجاد کند. این مبدل دارای نوعی روکش خاص است که به آن اجازه می‌دهد در دماهای مختلف، عملکرد خوبی داشته باشد و این بدان معناست که موتور در دماهای مختلف قادر است با بالاترین راندمان کار کند.

کامیون داف LF

کفی کامیون داف LF به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است تا بسیار محکم باشد و کیفیت سواری را بالا ببرد، البته سبک بودن و جادار بودن نیز مد نظر طراحان قرار داشته است. کفی کاملاً تخت است و برای این که با کاربردهای مختلف مطابقت داشته باشد، دارای فاصله محورهای مختلفی است. شاید مهم ترین نوآوری که در مورد این کفی فولادی به چشم می خورد، یکپارچه بودن آن است که باعث می شود وزن بسیار کمی داشته باشد. تجهیزاتی نظیر مخازن باد و کنترلرهای برقی ترمز در قسمت داخلی کفی قرار گرفته اند و جای خالی زیادی برای قرار دادن تایر زاپاس و جعبه ابزار فراهم شده است. الگوی قرارگیری سوراخ ها بر روی کفی نیز به گونه ای است که هرگونه ساختاری را می توان به راحتی روی آن نصب کرد. منبع AdBlue (منبع محتوی مایع اگزوز) به صورت استاندارد یک منبع 25 لیتری است ولی به صورت سفارشی می توان یک منبع 50 لیتری نیز خریداری کرد. باک نیز با ظرفیت های مختلفی از 115 لیتری گرفته تا 430 لیتری به بازار عرضه می شود. جنس باک نیز می تواند بنا به سفارش مشتری، از پلاستیک یا آلومینیوم باشد.

کامیون داف LF

کمپانی داف، کامیون LF را در وزن های مختلف به بازار عرضه می کند. مدلی که به رینگ های 17.5 اینچی مجهز است می تواند بین 4,180 تا 8,300 کیلوگرم بار حمل کند. چنانچه این کامیون به رینگ های 19.5 اینچی مجهز باشد، قادر خواهد بود بین 9,750 تا 11,570 کیلوگرم بار حمل کند. به منظور این که این کامیون از عهده هر کاری بر بیاید، مشتری ها می توانند فاصله محورهای مختلفی را سفارش بدهند. این فاصله محوری برای مدل سبک بین 3 تا 4.5 متر و برای مدل متوسط بین 3.25 تا 6.30 متر قرار دارد. در مورد مدل سنگین نیز این فاصله به 3.45 تا 6.25 متر می رسد.

کامیون داف LFدر مجموع می توان گفت کامیون داف LF از ساختار و قابلیت مانور بسیار خوبی برخوردار است، وزن آن بسیار کم است و به آن اجازه می دهد ظرفیت و کارایی زیادی داشته باشد. از طرفی، کابین آن نیز راحتی راننده را تضمین می کند. صندلی های جدید تنظیمات زیادی دارند. غربیلک فرمان نیز دارای دکمه های کنترلی زیادی است و چیدمان دکمه ها بر روی داشبورد نیز بسیار زیبا و منطقی است. در وسط داشبورد یک نمایشگر رنگی 5 اینچی قرار دارد که اطلاعات مهم مربوط به موتور و کامیون را در 32 زبان برای راننده به نمایش می‌گذارد. سپر گالوانیزه و صفحه محافظ رادیاتور می توانند ضربات خفیف را جذب کنند. پلکان نیز به گونه ای طراحی شده است که سوار و پیاده شدن راحت و ایمن باشد.

کامیون داف LF

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>