اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کولین

قبل از خرید مکمل های کولین کلرید، مهم است بدانید که همه محصولات مبتنی بر کولین در بازار اثرات یکسانی ندارند. یکی دیگر از منابع محبوب کولین، قرص های کولین بی تارترات است که می تواند برخی از اثرات تقویت کننده این ماده مغذی را در حافظه ایجاد کند اما به صورت بسیار آهسته این کار را انجام می دهد.

این امر به این دلیل است که کولین بی تارترات در عبور از سد خونی مغزی، یک فیلتر طبیعی که از تعامل مستقیم خون با نورون های مغز جلوگیری می کند، موثر نمی باشد. این ماده دارای "فراهمی زیستی" کمی است، به این معنی که نمی تواند از این سد به خوبی عبور کرده و با مواد شیمیایی عصبی در خود مغز ارتباط برقرار کند. مکمل محبوب دیگر، کولین سیترات می باشد که همانند کولین بی تارترات از مشکل فراهمی زیستی پایین رنج می برد.

علاوه بر این، کولین بی تارترات، کولین سیترات و کولین کلراید همگی به صورت خوراکی به شدت توسط باکتری های موجود در روده تخریب می شوند. این بدان معناست که حتی اگر آنها توانایی های بهتری برای عبور از سد خونی مغزی داشته باشند، تنها مقادیر کمی کولین قابلیت عبور از سد خونی مغز را دارد. در حقیقت کولین کلراید بیشتر برای استفاده در فرمولاسیون خوراک دام و نه در مکمل های غذایی انسان استفاده می شود زیرا منبع نسبتاً ارزانی از یک ماده مغذی برای حیوانات می باشد.

اثرات کولین کلراید در بدن حیوانات

عملکرد اصلی کولین در بدن حیوانات، به عنوان یک عامل لیپوتروپیک می باشد و از نفوذ غیر طبیعی چربی ها در کبد (سندرم کبد چرب) جلوگیری می کند، بنابراین متابولیسم مناسب بدن حیوانات و استفاده موثر از مواد مغذی را تضمین می کند. علاوه بر این، در تشکیل یک انتقال دهنده عصبی تحریک کننده به نام استیل کولین در مغز کمک می کند.

کولین کلراید برای استفاده حیوانات، یک ترکیب بی رنگ محلول در آب با خواصی شبیه ویتامین ها می باشد، اما یک جزء ساختاری ضروری از بافت های بدن را تشکیل می دهد. کولین توانایی تشکیل نمک با بسیاری از اسیدهای آلی و معدنی را دارد. به خوبی در آب و اتانول حل می شود، اما در اتر نا محلول است.

کولین در رژیم غذایی حیوانات عمدتا به شکل لسیتین وجود دارد و به مقدار کمتر از 10 درصد به عنوان اسفنگومیلین موجود می باشد. کولین از لسیتین و اسفنگومیلین توسط آنزیم های گوارشی، دستگاه گوارش آزاد می شود. ترشحات لوزالمعده و هم سلولهای مخاط روده حیوانات، حاوی آنزیم هایی هستند که می توانند لسیتین را در رژیم غذایی هیدرولیز کنند.عملکردهای کولین کلرید در بدن حیوانات عبارتند از:

  • ایجاد و نگهداری ساختارهای سلولی
  • متابولیسم چربی کبد
  • تشکیل استیل کولین (ضروری)
  • تشکیل اهدا کننده گروه متیل (غیر ضروری) از طریق بتائین
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>