اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کنجاله

کنجاله آفتابگردان حاصل روغن گیری بذر، تخم با پوست و بدون پوست آفتابگردان است. این محصول با آسیاب کردن بقایای باقی مانده از استخراج روغن از دانه آفتابگردان به دست می آید. تخم های آفتابگردان بدون پوست حاوی 36 درصد پروتئین خام می باشند در حالی که کنجاله آفتابگردانی که از تخم آفتابگردان با پوست به دست می آید، حاوی 26-28 درصد پروتئین خام خواهد بود.

در این کنجاله علاوه بر پروتئین خام، اسیدهای آمینه از جمله میتونین نیز وجود دارد که بر رشد و نمو حیوانات جوان تأثیرات بسیار چشمگیری دارند.کنجاله آفتابگردان حاوی نیاسین، ریبوفلاوین، کولین، بیوتین، اسید پانتوتنیک و پیریدوکسین است. همچنین می توان این کنجاله حاوی ویتامین E نیز می باشد.

می توان گفت که این کنجاله محصول جدیدی است که به تازگی در عرصه تولید و مصرف خوراکی دام و طیور وارد شده و مورد استفاده قرار می گیرد. از همه مهم تر اینکه جایگزین مناسبی برای کنجاله های دیگر خواهد بود و مواد معدنی موجود در این کنجاله به نسبت کنجاله های دیگر کامل تر و مفید تر نیز می باشد.

انواع کنجاله آفتابگردان

برای اینکه حمل و نقل کنجاله ها آسان تر باشد معمولا آنها را به صورت پلت در می آورند. رنگ کنجاله آفتابگردان از خاکستری تا سیاه متغیر است و به میزان پرک شدن و روش های روغن گیری بستگی دارد. این کنجاله به دو صورت، با پوست و بدون پوست در بازار در دسترس می باشد.

کنجاله با پوست

به کنجاله ای گفته می شود که در آن میزان فیبر به نسبت کنجاله های بدون پوست بالاتر است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.به کنجاله ای گفته می شود که تنها از مغز دانه آفتابگردان به وجود می آید و گاهی اوقات ممکن است ذرات خیلی کمی از پوست تخمه نیز در آن وجود داشته باشد. این کنجاله به دو صورت تولید می شوند و در بازار عرضه می گردد:

پودری یا پرک شده

  • کنجاله موجود در بازار داخلی به صورت پودری تولید می شود.

پلت

  • کنجاله موجود در بازارهای خارجی به صورت پلت تولید می شود. هدف اصلی از پلت کردن کنجاله ها، افزایش تراکم فله ای آنها می باشد و در نتیجه باعث کاهش هزینه نگهداری و حمل و نقل این نوع از کنجاله ها می شود. پلت شدن همچنین ثبات فیزیکی غذا را افزایش می دهد و زمان احتمالی ذخیره سازی قبل از مصرف آن را نیز افزایش می دهد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>