اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متیلن

متیلن بلو یک نمک کلرید آلی با فرمول C16H18ClN3S است که به آن متیل تیوتیینیوم یا آبی سوئیس نیز می گویند. متیلن بلو یک رنگ تیازینی با قدرت آنتی اکسیدانی، خواص محافظتی قلب، ضد مالاریا و ضد افسردگی است.این ترکیب در گلیسرول، آب، کلروفرم، اسید استیک گلاسیال و اتانول محلول است. در پیریدین کمی محلول و در اتیل اتر، اولئیک اسید و زایلن نامحلول است.

متیلن بلو یک رنگ پایه مصنوعی است. هنگامی تجویز به صورت داخل وریدی و در دوزهای پایین متهموگلوبین را به هموگلوبین تبدیل می کند. این ماده به عنوان رنگ بافتی، ردیاب، نشانگر اسید و باز، عامل محافظت کننده عصبی، فلوروکروم و غیره عمل می کند.

تزریق متیلن بلو برای درمان متهموگلوبینمی استفاده می شود. متیلن بلو با تبدیل متهموگلوبین به هموگلوبین طبیعی عمل می کند تا اکسیژن را بهتر به اعضاء بدن منتقل کند.متهموگلوبین نوعی هموگلوبین است. هموگلوبین ماده ای در خون است که اکسیژن را حمل می کند و آن را به بافت ها و اندام های شما منتقل می کند. با این حال، متهموگلوبین نوعی هموگلوبین نیست که در حمل اکسیژن مفید باشد.

متهموگلوبین به طور طبیعی در مقادیر کم در خون وجود دارد. با این حال، هنگامی که سطح متهموگلوبین افزایش می یابد، خون در گردش اکسیژن کمتری به بافت ها منتقل می کند. کمبود اکسیژن در بدن می تواند علائمی مانند رنگ پریدگی یا رنگ آبی پوست را ایجاد کند.متهموگلوبینمی وضعیتی است که در آن متهموگلوبین به میزان زیاد در خون وجود دارد و زمانی رخ می دهد که فرد در معرض داروهای خاص یا مواد شیمیایی مانند نیتریت ها قرار گیرد.

ویژگی های کلیدی این ترکیب قدرت تغییر رنگ آن است. این ماده هنگام حل شدن در آب اسیدی می شود و به اجزاء یونی تجزیه می شود. توانایی تغییر رنگ متیلن بلو به این دلیل که آن در حضور عوامل اکسید کننده الکترون از دست می دهد. این خاصیت آن را به یک اندیکاتور خوب برای تشخیص اکسیژن در محلول های مختلف تبدیل کرده است. در محلول آبی متیلن بلو دارای پی اچ 6 و غلظت 10 گرم بر لیتر است و دمای ایده آل آن 25 درجه سانتی گراد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>