اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متیلن

این ترکیب ابتدا توسط هاینریش کارو در سال 1876 سنتز شد. این ماده به صورت پودر کریستالی سبز تیره یا کریستالی با درخشندگی برنز مانند در دسترس است. هنگامی که در الکل یا آب حل می شود، رنگ آبی تیره می دهد و به طور گسترده ای در درمان سطوح متهموگلوبین بیش از 30% استفاده می شود.

متیلن بلو نوعی نمک است به این معنی که دارای ساختار کریستالی و پیوندهای یونی است و در آب محلول ضعیف اسیدی ایجاد می کند. در حالی که کاربرد اصلی آن به عنوان رنگ است اما ویژگی های دیگر آن را به ترکیبی مناسب برای کاربرد در شیمی و پزشکی تبدیل می کند.

تزریق متیلن بلو برای درمان متهموگلوبینمی استفاده می شود و به صورت خوراکی برای درمان متهموگلوبینمی و عفونت های مجاری ادراری کاربرد دارد. این ترکیب همچنین به عنوان رنگ یا عامل رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گیرد تا مایعات و بافت های بدن را در حین عمل جراحی یا در عکس برداری با اشعه ایکس یا سایر معاینات تشخیصی راحت تر مشاهده کنید.

این ترکیب برای مقابله با اثرات سمی سیانید پتاسیم و مسمومیت با این ماده استفاده می شود. در شیمی به عنوان یک اندیکاتور در آزمایشات تیتراسیون و آزمایشات اکسیداسیون و احیاء، تولید پراکسید، تیترانت آب و اندیکاتور سولفید کاربرد دارد.این ترکیب می تواند برای تشخیص سورفاکتانت در نمونه های آب مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال شما می توانید محلولی از متیلن بلو و کلروفرم را به منظور تعیین حضور سورفاکتانت های آنیونی و مقادیر کم دترجنت ها یا امولسیفایرها تهیه کنید.سایر کاربردهای متیلن بلو:

  • به عنوان اندیکاتور
  • به عنوان رنگ باکتریولوژیکی
  • برای کاهش سطوح متهموگلوبین
  • برای تشخیص دیسپلازی
  • با نور ترکیب شده و در درمان پسوریازیس پلاک مقاوم استفاده می شود.

کاربردهای متیلن بلو در شیمی

به عنوان یک رنگ این ترکیب برای استفاده در آزمایشگاه به عنوان اندیکاتور تغییرات شیمیایی و رنگ بیولوژیک برای سلول های باکتریایی در زیر میکروسکوپ کاربرد دارد. این رنگ با ایجاد کنتراست جزئیات سلولی را قابل بررسی می کند. همچنین با حمله به رسپتورهای پروتئینی شکل و ساختار سلولی را قابل تشخیص می کند.این ویژگی ها متیلن بلو را به یک ابزار تشخیصی در پزشکی تبدیل می کند تا بتوان به راحتی ناهنجاری های خاص مانند سلول های پیش سرطانی تبدیل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>