اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرین

وقتی مالاشیت سبز در آب حل می شود، یک محلول آبی به دست می آید. این ترکیب در حالت خشک ماده ای سبز رنگ است که به صورت پودر سبز یا پولکی با درخشندگی رنگین کمانی یافت می شود.

این سوال اغلب پرسیده می شود که آیا مالاشیت سبز حاوی مس است. در واقع مالاشیت یک ماده معدنی تزئینی است که نام مشابهی دارد و به عنوان زیور آلات به خانه ها راه پیدا کرده است. این کانی زمین شناسی از ترکیبی به نام کربنات مس ساخته شده است که رنگ های مختلف آبی تا سبز به خود می گیرد. با این حال مالاشیت سبز حاوی مس نیست و تنها شباهت بین این ماده معدنی و دارویی در نام و رنگ است.

مالاشیت سبز یک ماده طبیعی نیست اما مانند بسیاری از ترکیبات دارویی موثر، ساخته دست بشر است. اگر امکان مشاهده مولکول های سبز مالاکیت با میکروسکوپ وجود داشته باشد، می بینید که تنها از سه نوع عنصر کربن، هیدروژن و نیتروژن ساخته شده است. به طور دقیق تر در ترکیب این ماده 23 اتم کربن، 25 اتم هیدروژن و دو اتم نیتروژن وجود دارد.

رنگ سبز مالاشیت را می توان تا حدودی به عنوان آفتاب پرست توصیف کرد. مانند آفتاب پرست، رنگ آن نیز تغییر می کند. مالاکیت سبز با اندکی تغییر در فرمول شیمیایی می تواند به آسانی رنگ خود را از آبی عمیق مشخص به یک ترکیب تقریباً بی رنگ تغییر دهد. این تغییر رنگ همچنین با قابلیت تغییر آن از محلول در آب به محلول در چربی همراه است. این تغییر کوچک، اما ظریف بسیار مهم است زیرا اعتقاد بر این است که این ویژگی به مالاکیت سبز اجازه می دهد از غشای سلولی (که از چربی ها تشکیل شده است) عبور کند و سپس بتواند اثر خود را ادامه دهد.

شکل محلول در چربی سبز مالاکیت بدون توجه به سلول هایی که وارد آن می شود، می تواند به سلول های غیر هدف مانند ذخایر طبیعی چربی موجود در بدن راه پیدا کند و 90 روز طول می کشد تا تنها نیمی از آن از بدن ماهی خارج شود. پیامد این ممکن است چندان مهم به نظر نرسد ولی حائز اهمیت است.

از دهه 1980 مطالعات مختلف نشان دادند که مالاکیت سبز نه تنها برای انگل ها مضر است، بلکه ممکن است در صورت مصرف خوراکی برای انسان نیز مضر باشد. استفاده گسترده از مالاشیت سبز در ماهی های پرورشی و تمایل آن به تجمع در ذخایر چربی راه احتمالی انتقال آن به رژیم غذایی ما است به همین دلیل مصرف آن در اکثر کشورها ممنوع شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>