اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مس

از این ترکیب برای ساخت رنگ ضد رسوب کف کشتی و به عنوان قارچ کش، رنگ سرامیک و لعاب، رنگ قرمز شیشه استفاده می شود. همچنین در ساخت نمک های مس مختلف و معرف ها کاربرد دارد. اکسید مس معمولا به عنوان یک کاتالیزور برای سنتز آلی نیز کاربرد دارد.

این ماده به عنوان رنگدانه در لعاب ظروف چینی و در شیشه های مات- در صورتی که از کریستال های بزرگ استفاده شود- رنگ قرمز آجری روشن در محصول ایجاد می کند. کریستال های کوچک تر رنگ های مایل به زرد تولید می کنند. استفاده از این اکسید به عنوان رنگدانه در لعاب ها به زمان مصر باستان برمی گردد.

بسیاری از رنگ های دریایی ضد رسوب حاوی اکسید مس (I) هستند. رنگ های ضد رسوب، رنگ هایی هستند که از تشکیل کلونی ها و سایر موجودات در کف قایق جلوگیری می کنند. این ترکیب همچنین به عنوان یک عامل ضد قارچ، ضد کپک و ضد زنگ استفاده می شود. قارچ کش های مبتنی بر اکسید مس (I) معمولا در انواع محصولات مستعد حمله توسط چنین موجوداتی استفاده می شوند. این ترکیب به جای کشتن قارچ های بالغ با مهار رشد اسپورهای قارچ (که قارچ های جدید از آن رشد می کنند) عمل می کند.

رسانایی اکسید مس
این ترکیب در ساخت سلول های فوتوالکتریک سلول هایی که در معرض نور جریان الکتریکی تولید می کنند، نیز کاربرد دارد. مواد فوتوالکتریک معمولا نیمه هادی هستند. سلول های فوتوالکتریک اکسید مس برق زیادی تولید نمی کنند اما به سرعت به تغییرات سطح نور واکنش نشان می دهند. این ویژگی آنها را به عنوان آشکارسازهای نور مفید می کند که کاربرد زیادی از دوربین های با تنظیمات خودکار گرفته تا درب بازکن های اتوماتیک و دزدگیرها دارند.

در دهه 1980 مشخص شد که شکل سرامیکی اکسید مس (I) خواص ابررسانایی دارد. ابررساناها این توانایی را دارند که جریان الکتریکی را عملا بدون مقاومت حمل کنند. هنگامی که جریانی در یک ابررسانا ایجاد می شود اساسا برای همیشه به حرکت در ماده ادامه می دهد. تحقیقات ابررساناها ممکن است منجر به فناوری های جدیدی شود، از انرژی الکتریکی ارزان تر گرفته تا قطارهای پرسرعت که به صورت مغناطیسی حرکت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>