اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مس

هنگامی که عنصر مس در معرض هوا قرار می گیرد، اکسید مس تشکیل می شود اگرچه این فرآیند بسیار کند اتفاق می افتد. این اکسید را می توان با قرار دادن فلز مس در معرض غلظت بالایی از اکسیژن در دمای بالا به صورت مصنوعی نیز تولید کرد. با این حال باید مراقب بود تا از اکسید شدن کامل مس برای تشکیل اکسید مس (II) جلوگیری شود.

تعدادی روش صنعتی دیگر نیز برای سنتز اکسید مس (I) موجود است. به عنوان مثال، الکترولیز محلول کلرید سدیم با استفاده از الکترودهای مس منجر به تشکیل اکسید مس (I) می شود. در زیر روش های دیگر تولید اکسید مس شرح داده شده است:

روش خشک

پس از حذف ناخالصی ها، پودر مس در کوره کلسینه تا دمای 800 تا 900 درجه سانتی گراد حرارت داده می شود تا اکسید مس تولید شود. اگر از سولفات مس به عنوان ماده اولیه استفاده شود، مس موجود در سولفات مس ابتدا با آهن احیا می شود.

روش کاهش گلوکز

محلول سولفات مس را با گلوکز مخلوط کرده و سپس محلول هیدروکسید سدیم را به آنها اضافه می کنند تا با یکدیگر واکنش نشان دهند. محصول این واکنش، اکسید مس خواهد بود. پودر به دست آمده پس از فیلتراسیون، شستشو، خشک کردن و بسته بندی به بازار ارائه می شود.

الکترولیز در آهن

در سلول الکترولیتی پوشش داده شده با پلی ونیل کلراید، صفحه مس به عنوان کاتد و صفحه آهن به عنوان آند، کرومات پتاسیم به عنوان افزودنی، محلول نمک به عنوان الکترولیت می توان اکسید مس را تهیه کرد.

روش احیای هیدرازین

برای کاهش یون مس دو ظرفیتی، می توان 3 تا 5 میلی لیتر محلول آبی هیدرازین 20 درصد را در محلول آبی استات مس 50 میلی لیتری با غلظت بالا مخلوط کرد. محلول در ابتدا سبز رنگ می شود و نیتروژن تولید می کند که پس از مدتی اکسید مس زرد تا زرد-نارنجی را رسوب می دهد. هیدرازین بیش از حد می تواند اکسید مس را به مس فلزی کاهش دهد بنابراین مقدار هیدرازین نباید بیش از حد باشد.

کاهش گلوکز

50 گرم سولفات مس پنتا هیدرات و 75 گرم پتاسیم تارتارات سدیم را به ترتیب در 200 میلی لیتر آب سرد حل کنید و هنگامی که محلول تا دمای اتاق خنک شد، این دو را باهم مخلوط کنید. علاوه بر این، 75 گرم هیدروکسید سدیم در 200 میلی لیتر آب حل کرده تا محلول قلیایی تهیه شود.

در حین هم زدن مخلوط، محلول قلیایی را به آرامی اضافه کنید و مراقب باشید دمای محلول بالا نرود و محلول را به رنگ آبی تیره در آورید. محلول نمک مس دو ظرفیتی را به جوش آورده و محلول گلوکز 10 درصد را به آن اضافه کنید تا رنگ آبی از بین برود و اکسید مس قرمز رسوب کند. سپس آن را در 1 لیتر آب سرد قرار داده و حدود 15 دقیقه صبر کنید، تا به خوبی ته نشین شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>