اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیسموت

تری اکسید بیسموت از نظر تجاری از بیسموت ساب نیترات ساخته می شود. ترکیب اخیر با حل شدن بیسموت در اسید نیتریک داغ تولید می شود. افزودن هیدروکسید سدیم اضافی و گرم شدن مداوم مخلوط باعث تولید تری اکسید بیسموت به عنوان یک پودر زرد سنگین می شود. همچنین آن را می توان با اشتعال بیسموت هیدروکسید آماده کرد.

نانوذرات اکسید بیسموت را می توان با استفاده از یک روش تبدیل ساده ژل به کریستال در دمای 80-100 درجه سانتی گراد تحت شرایط رفلاکس تولید کرد. تشکیل نانوکریستال های Bi2O3 را می توان با استفاده از پراش اشعه ایکس (XRD) تایید کرد.

کاربردهای اصلی این نانوذرات در صنایع الکتروشیمیایی مانند الکترولیت یا کاتد سلول های سوختی اکسید جام، در تصویربرداری زیست پزشکی و سرطان و سایر ویژگی های نوری رسانایی در فیلم های نازک است.نانوذرات اکسید بیسموت به صورت پودر زرد ظاهر می شوند و به عنوان محرک درجه بندی می شوند و ممکن است باعث تحریک پوست، چشم و تنفس شوند.

الیاف Bi2O3 جذاب هستند زیرا این ماده حدود 200 برابر غیرخطی تر از SiO2 است. پدیده های غیر خطی نقش کلیدی در سیستم های انتقال نوری فوق سریع و شبکه های حمل و نقل نوری ایفا می کنند. بنابراین می توان آنها را برای استفاده در سیستم های پردازش تمام نوری مانند بازسازها، بازکننده های چندگانه، درگاه های منطقی و سوئیچ های نوری مورد بررسی قرار داد.نیمه رساناهای ساخته شده از Bi2O3 از فشردگی و یکپارچگی خوبی برخوردارند حتی اگر نیاز به کنترل دما و جریان داشته باشند و به صورت پویا توسط حامل های بار (صدها پیکوثانیه) محدود شوند.

این ترکیب از اشتعال نیترات بیسموت نیز به دست می آید که به نوبه خود از بیسموت فلزی به دست می آید. بیسموت شباهت زیادی به سرب دارد اما شواهدی مبنی بر سمی بودن آن وجود ندارد. در واقع در داروهایی که به صورت خوراکی برای شکایات معده مصرف می شوند، استفاده می شود.

از آنجا که بیسموت یک شار بسیار قوی است، اغلب به مقدار کمی از آن (5 یا کمتر) برای انتقال مواد لعاب نیاز است در این موارد نباید بیش از حد بر تراز اکسید تأثیر بگذارد. با وجود این که مقادیر بسیار بیشتری ممکن است برای لعاب های خاص استفاده شود، بیسموت این امکان را فراهم می آورد که از ترکیبات مورد نیاز و سیستم های رنگی استفاده شود که در غیر این صورت با استفاده از شارهای دیگر به اندازه کافی خوب ذوب نمی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>