اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدروکسی

از این ترکیب شیمیایی در داروسازی به عنوان ماتریس، چسب، مواد تشکیل دهنده فیلم یا مواد پوشش دهنده استفاده می شود. علاوه بر این به مقدار زیادی در تولید فرمولاسیون های جدید مانند چسب مخاطی با ماندگاری بالا، میکروکپسول ها، انواع قرص های با ماندگاری بالا، قرص های با کنترل بالا، قرص های با ماندگاری چند لایه، انواع فرمولاسیون ها، شیاف ها و قطره های چشمی استفاده شده است. برخی از کاربرد های این ترکیب شیمیایی در صنعت داروسازی عبارتند از:

به عنوان چسب و متلاشی کننده

این ترکیب شیمیایی با گرانروی پایین به عنوان چسب و تجزیه کننده در قرص ها استفاده می شود. این ترکیب با گرانروی بالا به عنوان چسب در داروسازی کارایی دارد. HPMC با غلظت های بین 2 تا 5 درصد ممکن است، به عنوان چسب در فرآیندهای دانه بندی مرطوب یا خشک استفاده شود.

به عنوان پوشش فیلم

این ترکیب شیمیایی به عنوان پوشش فیلم قرص مزایای قابل توجهی از جمله پنهان کردن طعم، تغییر ظاهر و غیره را ندارد. اما دارای درجه سختی بالاتر، قابلیت شکنندگی بیشتر و جذب رطوبت کمتر است. بسته به درجه ویسکوزیته این ترکیب شیمیایی، غلظت های 2 تا 20٪ وزنی برای محلول های تشکیل دهنده فیلم های پوششی قرص ها استفاده می شود.

به عنوان چسب بیولوژیکی

چسبندگی بیولوژیکی نوع جدیدی از سیستم تحویل دارو در سال های اخیر است. این روش درمان نه تنها باعث طولانی شدن زمان باقی ماندن ترکیبات دارویی در دستگاه گوارش می شود بلکه باعث می شود داروها و عملکرد جذب محلول در غشاء افزایش یابد. از این ترکیب شیمیایی برای ساخت مواد پلیمری با چسبندگی بیولوژیکی، افزایش تماس با غشاء مخاطی، انتشار آهسته دارو و جذب غشای مخاطی استفاده می شود.

به عنوان پوشش کپسول

در ساخت پوشش کپسول معمولا استفاده از ژلاتین در اولویت قرار دارد. تولید و استفاده از ژلاتین بسیار ساده است. اما یک سری مشکلات مانند محافظت مناسب از داروی حساس به اکسیژن و رطوبت وجود دارد که نمی توان از ژلاتین برای این امر استفاده کرد. هیدروکسی پروپیل متیل سلولز به عنوان جایگزین ژلاتین برای ساخت پوشش کپسول ها مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا این ترکیب شیمیایی باعث بهبود مقاومت کپسول در برابر اکسیژن و رطوبت خواهد شد.

به عنوان ژل های موضعی

استفاده از هیدروکسی پروپیل متیل سلولز به عنوان ژل موضعی، یک راه جدید برای تحویل دارو از راه پوست است. این روش درمانی در سال های اخیر بسیار مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است. این روش درمان نه تنها از تخریب داروها در دستگاه گوارش جلوگیری می کند بلکه به یکی از روش های موثر برای رها سازی دارو و غلبه بر عوارض جانبی داروها تبدیل شده است.استفاده از این ترکیب در تولید قطره های اشک مصنوعی به رفع خشکی چشم کمک می کند و عوارض خاصی برای فرد در پی نخواهد داشت.

آیا خوردن هیدروکسی پروپیل متیل سلولز بی خطر است

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز توسط انسان قابل هضم نیست و از دستگاه گوارش به راحتی عبور می کند. این ترکیب شیمیایی اکنون یک افزودنی غذایی مورد تایید اتحادیه اروپا و سازمان غذا و دارو آمریکا است و برای انسان غیر سمی در نظر گرفته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>