اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتان

تیتان 5566 یا دی اکسید تیتانیوم بیش از یک قرن است که در صنایع مختلف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر شیمیایی، نام IUPAC (اتحادیه بین المللی شیمی خالص و کاربردی) آن اکسید تیتانیوم (IV) است، اما به طور غیررسمی به عنوان تیتانیا نیز شناخته می شود. این ترکیب شیمیایی دارای درجه معمولی براقیت و سفیدکنندگی است و دوام بسیار خوبی در محصولات ایجاد می کند. این ترکیب شیمیایی در دو گرید رنگدانه و نانو در بازار موجود است.

فرمول این ترکیب شیمیایی TiO2 است. تیتان 5566 بیشتر به عنوان رنگدانه استفاده می شود، که ممکن است آن را به عنوان سفید تیتانیومی نیز در بازار دیده باشید. نام فنی رنگ حاوی دی اکسید تیتانیوم Pigment White 6 (PW6) و CI 77891 است. این ماده به دلیل خواص غیر سمی، غیر واکنشی و درخشان بودن در صنایع بسیار استفاده می شود.

این ترکیب شیمیایی یک ماده روشن و سفید رنگ است که گرید رنگدانه آن در طیف وسیعی از محصولات رایج استفاده می شود. تیتان 5566 همچنین دارای تعدادی از ویژگی های کمتر شناخته شده است که آن را به یک عنصر بسیار مفید و مهم در نبرد ما برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و جلوگیری از سرطان پوست تبدیل می کند.

در سراسر اتحادیه اروپا، استفاده از این ترکیب شیمیایی در تولید محصولاتی مانند دارو، کرم ضد آفتاب، رنگ، پلاستیک، کاغذ و مواد غذایی مجاز است. به عنوان رنگدانه سفید، دی اکسید تیتانیوم یکی از مهم ترین مواد اولیه مهم برای رنگ و پوشش است. بازار تیتان در سال گذشته حدود 3.5 میلیارد دلار فقط برای پوشش بوده است.

خواص فیزیکی تیتان 5566

این ترکیب شیمیایی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را برای کاربردهای مختلف در صنایع بسیار مناسب می کند. تیتان دارای نقطه ذوب بسیار زیاد، حدود 1843 درجه سانتی گراد است. همچنین نقطه جوش آن 2972 درجه سانتی گراد است. بنابراین به طور طبیعی به صورت جامد وجود دارد و به شکل پودر نیز در آب نامحلول است.

برخلاف رنگدانه های سفید دیگر که ممکن است در اثر برخورد نور کمی زرد رنگ به نظر برسند، این ترکیب شیمیایی به دلیل جذب اشعه ماوراء بنفش، این مشکل را ندارد و سفید خالص به نظر می رسد. نکته مهم این است که دی اکسید تیتانیوم همچنین دارای ضریب شکست بسیار بالایی، حتی بالاتر از الماس است. این خاصیت باعث می شود که فوق العاده روشن به نظر برسد و یک ماده ایده آل برای استفاده در طراحی باشد.

یکی دیگر از خواص مهم تیتان 5566 این است که می تواند فعالیت فوتوکاتالیستی را در زیر اشعه ماورا بنفش خورشید از خود نشان دهد. این مسئله برای حفظ محیط زیست، انواع مختلف پوشش های محافظ، ضدعفونی کننده های سطوح و حتی در درمان سرطان موثر است. برخی دیگر از خواص فیزیکی این ترکیب شیمیایی عبارتند از:

  • درخشندگی
  • مقاوم در برابر حرارت، نور و هوازدگی
  • قابلیت پراکندگی و جذب اشعه UV
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>