اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیتان

این ترکیب شیمیایی دارای کیفیت های مختلف بسته به نوع کاربرد است. دی اکسید تیتانیوم در گرید رنگدانه یا نانو مواد تولید می شود. هر دو شکل این ترکیب شیمیایی بی مزه، بی بو و نامحلول هستند.اندازه ذرات گرید رنگدانه دی اکسید تیتانیوم در حدود 200-350 نانومتر است.

این گرید برای پراکندگی نور و کاربردهای کدورت سطحی مانند رنگ استفاده می شود. اندازه ذرات گرید نانو این ترکیب شیمیایی، کمتر از 100 نانومتر است. نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم شفاف (بی رنگ) است و خواص پراکندگی اشعه ماوراء بنفش را دارد. این ترکیب خواص جذب بهتری در مقایسه با اندازه ذرات گرید رنگدانه ارائه می دهد.

کاربرد تیتان 5566 در صنایع

این ترکیب شیمیایی به دلیل داشتن خواصی همچون رنگ سفید فوق العاده، خاصیت انکسار نور و مقاومت در برابر اشعه UV خورشید، یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در صنایع مختلف برای تولید طیف وسیعی از محصولات است. برخی از کاربردهای کمتر شناخته شده تیتان 5566 شامل بسته بندی، تولید جوهر چاپ تجاری، انواع لوازم آرایشی، تولید خمیردندان و افزودنی مواد غذایی (که در آن به عنوان رنگ خوراکی E171 ذکر شده است) است. برخی از کاربرد های مهم تیتان 5566 در صنایع عبارتند از:

تولید رنگ و پلاستیک

هنگامی که تیتان به طور خاص به عنوان رنگدانه در تولید رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ به عنوان Pigment White 6 شناخته می شود و خواص بسیار زیادی به رنگ می بخشد. در دوران گذشته، اکثر تولید کنندگان رنگ های تجاری از سرب سفید که بسیار سمی است به عنوان سفید کننده در رنگ های خود استفاده می کردند.

در ابتدا به دلیل افزایش هزینه، تولید کنندگان به استفاده از دی اکسید تیتانیوم روی نیاورند. با توجه به کشف روش های جدید برای تولید این ترکیب شیمیایی، قیمت تیتان بسیار پایین آمد.این ترکیب شیمیایی در حال حاضر یکی از رایج ترین رنگدانه های سفید مورد استفاده در جهان است و پایه اکثر رنگ ها است. از تیتان 5566 همچنین در تولید روکش ها و پلاستیک ها نیز استفاده می شود. این کاربرد بیش از 50 درصد از مصرف جهانی این ترکیب شیمیایی را در جهان به خود اختصاص داده است.

تولید روکش ضد آفتاب

تیتان به دلیل داشتن ضریب شکست بالا، اگر به عنوان رنگدانه استفاده شود، می تواند نور مرئی را پراکنده کند. این ترکیب شیمیایی منجر به ایجاد یک رنگ مات می شود و هنگامی که روی یک سطح اعمال شود یا در یک محصول گنجانده شود، یک کیفیت بازتابنده و روشن را ایجاد می کند. مثال کلیدی استفاده از تیتان 5566 به عنوان روکش توربین های بادی است که هم رنگ سفید مناسب و هم محافظت در برابر تخریب اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهد.

از آنجا که این ترکیب شیمیایی می تواند به طور طبیعی اشعه ماوراء بنفش خورشید را مسدود کند، می تواند به عنوان یک محافظ از سطوح رنگ شده در برابر آسیب های اشعه ماورا بنفش محافظت کند. به این ترتیب به طول عمر سطح مورد نظر نیز بسیار کمک می کند. تیتان 5566 یک ماده معدنی است و می تواند به راحتی پودر شود. با در نظر گرفتن این نکته، از آن می توان در تولید سرامیک استفاده کرد. از این ترکیب شیمیایی برای افزایش استحکام سرامیک استفاده نمی شود، بلکه برای لعابی که در نتیجه تبلور این ماده معدنی در طول سرد شدن به سرامیک می دهد، به کار می رود.

به عنوان افزودنی مواد غذایی

از تیتان 5566 گرید رنگدانه و به نام E171 در مواد غذایی استفاده می شود. از این ترکیب شیمیایی به عنوان سفید کننده در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می کنند. همچنین ممکن است به عنوان تقویت کننده رنگ و بافت نیز مورد استفاده قرار گیرد. E171 هنگام استفاده در برخی شکلات ها می تواند صافی و براقیت ایجاد کند.

به عنوان یک افزودنی مواد غذایی، این ترکیب 99 درصد خالص است و بسیار بی خطر محسوب می شود. دلیل استفاده از این ترکیب شیمیایی به عنوان افزودنی مواد غذایی این است که خاصیت پراکندگی نور این ماده معدنی پودر شده، می تواند به افزایش سفیدی بسیاری از محصولات غذایی مانند تزئینات کیک یا شیرینی بسیار کمک کند. این ترکیب شیمیایی می تواند بسیاری از انواع میکروارگانیسم ها از جمله باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها را از بین ببرد.

لوازم آرایشی و مراقبت از پوست

از دی اکسید تیتانیوم هم به عنوان رنگدانه و هم به عنوان ضخیم کننده کرم ها، می توان در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کرد. این ترکیب شیمیایی به دلیل شفافیت و توانایی جذب اشعه ماوراء بنفش در تولید کرم های ضد آفتاب بسیار استفاده می شود. دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک ضد آفتاب معدنی عمل می کند که به طور فیزیکی نور خورشید را مسدود و منحرف می کند. نانوذرات این ترکیب شیمیایی به عنوان آینه های بسیار کوچکی عمل کرده که نور خورشید را منعکس می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>