اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رزین

صرف نظر از نوع صنعت، مدت زمان طولانی درمان یا پخت رزین می تواند منجر به ایجاد مشکلات در برنامه های شما شود. در نتیجه باعث متضرر شدن کسب و کار شما می شود. خوشبختانه، استفاده از گرمای اضافی در خارج از دمای اتاق می تواند سرعت پخت رزین را کاهش دهد.

همچنین در مورد عمل آوری رزین در شرایط دمایی نسبتا گرم بهتر است از سخت کننده های آهسته رزین استفاده کنید. در همین حال، اگر با رزین اپوکسی در شرایط سرد کار می کنید، بهتر است از یک سخت کننده سریع استفاده کنید.

از طرف دیگر، می توانید از گرمای اضافی برای افزایش دمای رزین نیز استفاده کرد. دمای مواد باید از حداقل دمای توصیه شده برای سخت کننده رزین فراتر باشد. اگر سعی می کنید رزین را در دمای اتاق درمان کنید، گرمای اضافی نیز می تواند برای دستیابی به درمان سریع مفید باشد.

دمای مناسب پخت رزین (Resin Curing)

به عنوان یک قاعده کلی، دمای بالاتر منجر به زمان پخت یا درمان سریع تر رزین می شود. زیرا گرما راهی برای تسریع واکنش شیمیایی اجزای رزین است. با توجه به این موارد، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که اکثر رزین های اپوکسی که با آنها برخورد می کنید برای پخت نیاز به درجه حرارت بالا دارند.

همچنین توجه داشته باشید که مقدار گرمای تولید شده از این واکنش بستگی به ضخامت لایه رزین شما دارد. اگر جرم مورد استفاده شما نسبتا ضخیم باشد، رزین گرمای بیشتری را حفظ می کند. این به نوبه خود منجر به واکنش سریع تر همراه با گرمای بیشتر می شود.

علاوه بر این به خاطر داشته باشید که شکل ظرفی که برای رزین خود استفاده می کنید، همراه با میزان رزینی که با آن کار می کنید، بر میزان گرمای تولید شده تأثیر می گذارد. به بیان ساده تر، هرچه لایه رزین شما نازک تر باشد، گرمای تولید شده تأثیر کمتری بر روی آن خواهد داشت. در نتیجه، بسیار کندتر پخت می شود.

در بین عوامل زیادی که هنگام کار با رزین باید در نظر بگیرید، دمای محیط کار شما در حین فرآیند پخت یا درمان بسیار مهم است. از آنجا که رزین در دمای خیلی گرم یا خیلی سرد سفت نمی شود، ضروری است که در طول فرآیند، فضای کاری خود را در دمای ایده آل نگه دارید.

به طور کلی، دمای ایده آل پخت رزین ها 75 تا 85 درجه فارنهایت یا 24 تا 30 درجه سانتی گراد است. این دما کمی گرمتر از دمای اتاق است. رزین واقعی بیشتر از این گرم می شود و دمای آن معمولا به 120 درجه فارنهایت نیز می رسد.

علاوه بر نگه داشتن دمای فضای کار بین 75 تا 85 درجه فارنهایت، مهم است که فقط از رزین در دمای اتاق استفاده کنید. از آنجا که رزین سرد می تواند ضخیم باشد و کار با آن دشوار است، بهتر است از رزینی استفاده کنید که زمان گرم شدن لایه نازکی داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>