اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات گوشت گوسفندی از ایران:
صادرات گوشت گوسفندی از ایران به صورت بسته بندی شده و کاملاً استاندارد و بهداشتی به کشورهای مختلف انجام می شود. قیمت گذاری برای صادرات بر اساس تُن و با توجه به قیمت دلار در بازار جهانی تعیین می گردد.

ترخیص18

خوشبختانه وضعیت دامداری ها و دامپروری ها به گونه ای است که توانسته اند حجم قابل توجهی از گوشت قرمز را تولید کنند و به بازار داخلی ارائه دهند.

مازاد گوشت قرمز از ایران به کشورهای مختلفی صادر می شود. صادرات گوشت گوسفندی از ایران به کشورهای عراق، امارات، کویت، ارمنستان، عمان، چین، قطر، ترکیه و همچنین سوریه انجام می گیرد.

شاید کشورهای دیگری هم متقاضی خرید گوشت گوسفندی از ایران باشند اما باید بررسی کرد که میزان تقاضای آنها چقدر است و آیا در مذاکرات فروش، خریداران به توافق می رسند یا خیر.

در مسئله صادرات گوشت گوسفندی از ایران به عراق دو دیدگاه مختلف وجود دارد؛ اولین دیدگاه، همان گوشت های بسته بندی شده هستند که برای مصرف در بازار کشور خارجی، به صورت بهداشتی با تاییدیه های کامل ارسال می شوند.

از دیدگاه دیگر، صادرات گوشت قرمز به صورت صادرات دام مورد توجه قرار دارد. وضعیت صادرات دام زنده به کشورهای عراق یا کشورهای حاشیه خلیج فارس یک موضوع مجزا از موضوع گوشت قرمز است که باید در بحث های کامل تری به آن بپردازیم.

واردات گوشت گوسفندی به ایران از کدام کشورها انجام می شود؟
در مقابل صادرات گوشت گوسفندی، بحث واردات گوشت گوسفندی از سایر کشورها به ایران هم مطرح شده استو منابع خبری این گونه اعلام کرده اند که میزان واردات گوشت قرمز نسبت به سال های گذشته، رشد چند درصدی داشته است.

مهم ترین کشورهایی که وارد کننده گوشت گوسفندی به ایران هستند شامل ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، مغولستان، چین و استرالیا می باشند.

جالب آن است که قیمت گوشت های وارداتی در مقابل قیمت گوشت قرمز در داخل ایران، ارزان تر است.

بازارهای کشور ایران برای مصرف گوشت های وارداتی یک بازار هدف مناسب محسوب می شود. این مسئله باعث شده آسیب زیادی به دامداران و دامپروران داخلی وارد گردد.

اگر حجم گوشت قرمز تولید شده برای تجارت، متعادل نشود، یک کالای رقابتی برای گوشت های وارداتی محسوب می شود و قطعاً چون قیمت گرانتری دارد، مصرف کنندگان به سمت گوشت های ارزان قیمت گرایش خواهند داشت.

از دیگر مشکلاتی که در واردات گوشت گوسفندی به ایران و همچنین صادرات گوشت قرمز وجود دارد، تعرفه گمرکی است. تعرفه های گمرکی می توانند روند تجارت را با مشکلات زیادی مواجه کنند.

آزمون های سلامت و بهداشت که برای گوشت های وارداتی انجام می شود، بخش مهمی از فعالیت گمرک برای تایید این محموله ها است.

به طور کلی، محل اصلی واردات گوشت قرمز به ایران، کشورهای آسیای میانه و کشور استرالیا معرفی شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>