اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مجوز صادرات خشکبار:
صادرات خشکبار در ایران موارد خیلی گسترده ای از خشکبار را به خود اختصاص می دهد. تقریبا همه می دانیم که خشکبار چیست و چقدر از اهمیت غذایی بالایی برخوردار می باشد.

ترخیص30

طرفدار خشکبار بودن تنها به کشور ما محدود نمی شود؛ بلکه به امری فراگیر نه تنها در خاورمیانه، بلکه در کل دنیا تبدیل شده است.

وقتی صحبت از صادرات و واردات به میان می آید طبیعتا دو موضوع کیفیت و تولید انبوه حرف اول را می زنند، یعنی یک کشور باید یک جنس، محصول و … را در مقادیر و تناژ خیلی زیاد با کیفیت خیلی بالا، برداشت و یا تولید نماید تا بتواند آن را به سایر کشورها نیز صادر کند.

هر کشوری تلاش می کند که مرغوب ترین نوع از محصولات مختلف خود را به کشورهای دیگر صادر نماید. درباره ی کشور ما نیز این موضوع صادق است. ایران در بخش صادرات خشکبار فعالیت موثری دارد اما نمی توان گفت که یکی از غول های صادرات خشکبار محسوب می گردد.

5 درصد از کل صادرات خشکبار دنیا به ایران تعلق دارد، در واقع این عدد به لحاظ مالی چیزی معادل دو میلیارد دلار در طول سال می باشد، در بین تمامی صادراتی که در زمینه ی خشکبار انجام می شود معمولا جایگاه خیلی ویژه ای برای کشمش، خرما و پسته وجود دارد.

بزرگ ترین بازار خشکبار دنیا به اتحادیه ی اروپا مربوط می شود، این موضوع بیانگر این است که مقصد اکثر صادرات خشکبار به بازارهای اروپایی است. پس طبیعتا مقصد بسیاری از محصولات صادراتی ما در زمینه ی خشکبار نیز، جایی نیست جز اروپا! همه می دانیم که میوه های خشک در کنار انواع آجیل های خوراکی هستند که در کنار یکدیگر خشکبارها را تولید می کنند.

این گروه از مواد غذایی به دلیل رطوبت خیلی پایین، مدت زمان بیشتری برای ماندگاری دارند و حمل و نقل آن ها خطر از بین رفتن کمتری مواجه است. بحث صادرات خشکبار آنقدر وسیع است که شامل مراحل و مجوزهای خاص خودش می باشد.

هر صادراتی یک تامین کننده دارد که باید یک سری مجوزها را در زمینه ی بهداشت و سلامت محصول ارائه شده ی خود دریافت نماید، اگر شما تنها تاجر هستید و تامین کننده سوای شما قرار دارد، باید بدانید که بسیاری از مجوزها توسط خود تامین کننده گرفته می شود و نیازی به پیگیری شما نیست.

اما تمامی مجوزها و تاییدیه هایی ک مربوط به سلامت و بهداشت محوله می شود باید مطابق با استانداردها و قوانین تعریف شده ی کشور مورد نظر تنظیم گردد.

همه می دانیم که هر کشور برای اینکه واردات محصول و کالا انجام دهد، یک سری قوانین و استانداردهای خاص خود را تعیین کرده است. پس صادرات هر محصول مانند خشکبار نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باید طبق استانداردهای تعریف شده ی کشور مقصد تعیین گردد.

در ادامه ی بحث مجوز صادرات خشکبار باید بگویم که تاجر باید دقت کند که تامین کننده حتما دارای کد بهداشت و سیب سلامت از سازمان غذا و دارو باشد.

همچنین باید بررسی شود که هر نیروی کاری که در زمینه ی تولید فعالیت می کند، باید کارت بهداشت داشته باشد، تاجر باید بداند که اگر قصد صادرات خشکبار به کانادا، اروپا و یا آمریکا را دارد، ابتدا باید مقداری از بار را برای نمونه و دریافت گواهینامه و یا تاییدیه ی آفلاتوکسین یا باقیمانده سموم ارسال نماید.

البته که اگر بار از لحاظ سلامت و بهداشت مورد تایید قرار نگیرد، اجازه ی برگرداندن بار نیز از بین خواهد رفت. اما به طور کلی یک تاجر برای اینکه تجارتش را درست انجام دهد ابتدا باید به دنبال یک تامین کننده ی قوی با تمامی مجوز های مربوطه باشد تا بتواند کارش را به درستی به ثمر برساند.

یکی از مهم ترین مواردی که کشور مقصد در زمینه ی دریافت محصول صادر شده ی شما بسیار مورد توجه قرار می دهد بحث بسته بندی کالا و یا محصولات شماست. بنابراین بسته بندی ها نیز باید مطابق با قوانین واردات کشور مورد نظر انجام شود تا مجوز صادرات اعطا گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>