اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


حمل و نقل


به همراه داشتن مدارک مورد نیاز رانندگان

تمام رانندگانی که قصد فعالیت در زمینه حمل و نقل جاده ای را دارند، موظفند علاوه بر مدارک عمومی نظیر گواهینامه، بیمه، کارت شناسایی، سایر مدارک معتبر را نیز به همراه داشته باشند. این مدارک شامل به همراه داشتن دفترچه کار، کارت شناسایی هوشمند، کارت صحت و سلامت جسمی و روانی، کارت وابستگی، دفترچه مدت کار و بازرسی سرعت و کارت شناسایی ناوگان حمل و نقل را می شود.

دفترچه کار: یکی از مفاد مندرج در آیین نامه حقوق حمل و نقل زمینی به همراه داشتن دفترچه کار است تا پلیس راهور از نحوه فعالیت او مطلع شود. در صورت نداشتن این برگه پلیس می تواند دفترچه کار او را به مدت 6 ماه به حالت تعلیق دربیاورد.

کارت شناسایی هوشمند: کارت شناسایی هوشمند برای استعلام گرفتن پیشینه رانندگان کاربرد دارد. پلیس با این کار هویت رانندگان را تشخیص می دهد.

کارت صحت سلامتی: کلیه رانندگان موظفند برای تایید سلامت روحی و جسمی خود اقدام به دریافت این کارت کنند. در این کارت سلامت رانندگان تایید شده و عدم ابتلا به بیماری های روانی و جسمی آن ها صادر می شود.

دفترچه مدت کار: یکی دیگر از مفاد مندرج در آیین نامه حقوق حمل و نقل زمینی به همراه داشتن دفترچه مدت کار است. این دفترچه از سوی نیروی انتظامی صادر و مدت کار رانندگان بر حسب نوع فعالیت مشخص می شود.

کارت شناسایی ناوگان و کارت وابستگی: این دو کارت برای این صادر می شوند که مشخص گردد وسایل نقلیه متعلق به چه شرکتی بوده و مشخصات ناوگان در آن درج شده است.

تجهیزات لازم خودرو

این قوانین شامل داشتن تجهیزات کامل خودرو بوده و باید تمام استانداردهای لازم را جهت عبور و مرور داشته باشد. این تجهیزات شامل جعبه کمک های اولیه، کپسول آتشنشانی، علائم ایمنی نظیر دوک، دستگاه تاخوگراف (دستگاه ثبت سرعت وسیله نقلیه و مدت کار راننده)، زنجیر چرخ، لاستیک های آج دار و غیره که به همراه داشتن همه آن ها اجباری است. در صورتی که خودرویی یکی از این وسایل را نداشته باشد، جریمه خواهد شد و ممکن است فعالیت های او و شرکت ارائه دهنده سرویس برای مدتی به حالت تعلیق دربیایند.

مفاد مندرج در اساسنامه حقوق حمل و نقل زمینی در همان ابتدای تأسیس شرکت های باربری و مسافربری به آن ها ابلاغ می گردد. تمام این شرکت ها موظفند رانندگان خود را نسبت به اجرای این مفاد توجیه کنند؛ در غیر این صورت هر خطایی که از سوی رانندگان متخلف سر بزند متوجه شرکت های ارائه دهنده سرویس نیز خواهد شد. به گونه ای که ممکن است در صورت تداوم تکرار تخلفات، پروانه حمل و نقل آن ها باطل شود.

اسناد حمل و نقل

این اسناد شامل صورت وضعیت، بلیط مسافر و بارنامه (در صورت حمل بار) می شود که به همراه داشتن آن ها بسیار مهم است. صورت وضعیت از سوی وزارت راه و ترابری صادر و توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی چاپ می شود. این سند برای مسافرت های بالای 20 کیلومتر بوده و مفاد مندرج در آن بدین شرح است که اگر تعداد مسافر و بار بیش از حد مجاز و تعیین شده باشد، شرکت و راننده متحمل پرداخت جریمه خواهند شد.

تمام مفاد مندرج در اساسنامه حقوق حمل و نقل زمینی توسط شرکت های ترابری باید به امضا برسد. در صورتی که این شرکت ها پس از امضای اساسنامه اقدام به تخلف کنند با جریمه های سنگین از سوی وزارت راه و ترابری و پلیس راهور مواجه خواهند شد. این قوانین بدین خاطر وضع شده است تا امنیت جانی مسافران و سلامت محموله های ارسالی کاملا تامین شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>