اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه ثبت سفارش و مراحل صادرات خشکبار:
در زیر به روند اصلی ثبت سفارش و مراحل صادرات خشکبار در ایران می پردازیم:

صادرات

تامین پسته مناسب برای هر کشور:
باید به این نکته توجه داشته باشید که هر کشوری بر اساس اصول بهداشتی خود پسته را خریداری می کند باید هر پسته را متناسب با بهداشت آن کشور تامین کنید مثلا کشور آلمان پسته را با افلاتوکسین پایین خریداری می‌کند.

بسته بندی پسته و زدن برچسب:
بعد از اینکه پسته مورد نظر هر کشور را تامین کردید باید لیبلی برروی آن بزنید که مشخصات:شرکت صادر کننده، مشخصات محصول، کمپانی وارد کننده، زمان برداشت محصول و … بر روی آن درج شده باشد. اگر این صادرات به صورت فله باشد می توانید از زدن لیبل خودداری کنید اما اگر به صورت بسته بندی های کوچک صادر شود باید تمامی اطلاعات روی آن درج شود.

گرفتن گواهی های استاندارد پسته:
قبل از اینکه پسته صادر شود باید استانداردهای لازم را با توجه به کشوری که صادر می کنید را داشته باشد این تاییدیه ها از وزارت دارو و غذا باید گرفته شود.

دادن محصول به اداره گمرک:
می توانید محصول را در هر گمرکی مدنظرتان است بدهید.

بارنامه و تسویه های مالی:
به صورت مرسوم 20 درصد از مبلغ اول از مشتری گرفته می شود و الباقی در زمان تحویل کالا به شرکت صادر کننده پرداخت می‌شود.

تحویل دادن بار به شرکت های حمل و نقل:
صادر کننده موظف است که شرکت حمل ونقل مطمئن شود که تمام شرایط نگهداری را رعایت کند.

الباقی مدارک و گواهی ها صادر کننده باید برای شرکت واردکننده ارسال شود تا بتواند کالای خود را ترخیص کنند.

کشور ایران با داشتن میزان بالایی از کاشت و برداشت در زمینه خشکبار های مختلف توانسته است یکی از کشورهایی باشد که رتبه اول را در تولیدات برخی از محصولات از جمله پسته، گردو، بادام زمینی و انجیر و غیره داشته باشد که همین امر نیز سبب شده است حجم بالایی از این تولیدات را به برخی از کشورهای جهان صادر کرده و ارز بالایی را وارد اقتصاد کشور کند.

قوانین صادرات خشکبار:
صادرات خشکبار نیز مانند زمینه های دیگر صادرات دارای یک سری قوانین است که اکثر این قوانین باید با توجه خواست و استاندارد کشور مقصد رعایت شوند اما با این حال یک سری المان ها و قوانین هستند که در قوانین صادرات خشکبار، ثابت هستند.

تمامی این قوانین ثابت مربوط به بسته بندی و اطلاعات در زمینه ی تولید و فرآوری خشکبار صادراتی است.

به عنوان مثال یکی از مهم ترین چیزها در بسته بندی و صادرات خشکبار این است که نام محصول باید به طور کامل بر روی بسته بندی محصول نوشته شود.

مورد بعدی این است که اگر تولید و فرآوری محصول از مواد افزودنی خاصی استفاده شده، حتما بر روی مشخصات قید گردد، همچنین اگر روال تولید و فرآوری به صورت طبیعی انجام شده است هم تمامی مراحل قید شود.

اگر خشکبار صادراتی شما آجیل است، حتما درج کنید که این آجیل با پوست بسته بندی یا بدون پوست.
همچنین برای محصولی مانند خرما باید قید شود که محصول با هسته بسته بندی شده است یا خیر!

مشخصات و تاریخ تولید، یکی از مهم ترین اطلاعات در زمینه ی محصولات صادراتی هستند که باید هم روی بسته بندی و هم رو برچسب محصول قید گردند.

لازم است بدانید که برای صادرات برخی میوه‏ های خشک از جمله کشمش و برگه ی زردآلو نیاز به دریافت گواهی استاندارد دارد و برای صادرات این مدل خشکبار باید به این موارد هم دقت نمایید.

بادام زمینی یکی از خشکبارهای صادراتی بسیار حساس است. چرا که احتمال وجود مایکوتوکسین ها در آجیل بادام زمینی به نسبت سایر آجیل ها خیلی بیشتر است.

با این حال آفلاتوکسین مشکلی در تولید آجیل بادام زمینی ایجاد نمی کند و اکثرا بر این موضوع واقف هستند. اما قوانین سختگیرانه اروپا در ارتباط با حداکثر میزان مجاز آلاینده ها، امری انکار ناپذیر است و باید از آن ها پیروی نمود.

میزان رطوبت، اندازه ی انواع میوه های خشک و آجیل ها، میزان و نوع مواد نگهدارنده و رتبه ی کیفیت، استانداردهایی که هستند که برای صادرات خشکبار به آن ها دقت نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>