اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وضعیت صادرات خشکبار ایران:
از اقلام مهم در صادرات خشکبار به کل جهان می توان به خرما و کشمش را نیز اضافه کرد که بیشترین حجم صادرات را نیز همین محصولات در بر می گیرد.

صادرات3

با توجه به خشکسالی و بحران آب در سال های اخیر میزان تولیدات این محصولات نیز به شدت کاهش یافته است و بسیاری از زمین های کشاورزی و درختان در اثر کاهش باران در معرض نابودی هستند و همین امر سبب شده است تا از میزان صادرات خشکبار کاسته شود که همین امر یکی از مهم ترین عواملی می باشد که دولت قوانین صادرات خشکبار را پیچیده و سخت تر کرده است تا بتواند به تقاضای داخل کشور نیز پاسخ دهد.

طبق آمار ارائه شده از سازمان بازرسی گمرک، صادرات خشکبار از 250 هزار تن محصول به 180 هزار تن کاهش یافته است که این آمار به خوبی می تواند بحران به وجود آمده را نشان دهد؛ که طبق برآورد کارشناسان از میزان محصول برداشت، این انتظار داریم که در سال های آینده نیز از میزان تولیدات کاسته شود و این امر تأثیر مستقیمی را بر میزان صادرات خشکبار خواهد داشت.

از دیگر کشورهایی که صادرات به آن ها صورت می گیرد می توان به ژاپن، استرالیا، کانادا، برزیل، عراق و روسیه اشاره کرد.

قوانین صادرات خشکبار برای هر یک از این کشورهای با هم دیگر بسیار متفاوت می باشد و در ضمن صادرکنندگان بایستی اطلاعات خوبی را از ذائقه مردم این کشورها داشته باشند.

برای مثال مردم روسیه علاقه زیادی برای استفاده از انجیر از خود نشان نمی دهند این در حالی است که عاشق کشمش و پسته هستند. شما می توانید با در دست داشتن این اطلاعات محصولات خود را با برنامه ریزی های دقیق به کشورهای مختلف صادر کرده و سود خوبی را از این بابت به دست بیاورید.

شرکت صادرات خشکبار:
شرکت صادرات خشکبار معمولا شرکت ها بزرگ و کوچکی هستند و با علم بر قوانین صادرات و واردات، سعی می کنند پل ارتباطی موثر و هدفمندی را بین تولید کننده ی داخلی و مصرف کننده ی خارجی برقرار نمایند. تامین تقاضای داخلی و خارجی در زمینه ی های مختلف صادرات خشکبار، از جمله مهم ترین وظیفه ی شرکت صادرات خشکبار است.

در واقع این شرکت ها هزینه های مربوط به بازاریابی برای صادرات انواع خشکبار را تا حد زیادی کاسته و مدیریت می کنند.

انبارداری محصولات صادراتی با کمک این شرکت ها به بهترین نحو انجام شده و با دانش و تخصصی که دارند معمولا تامین کننده را به چیزی که می خواهد می رسانند.

این شرکت با تکیه بر داشتن مارکتینگ، خیلی راحت به نیازهای مختلف بازارهای جهانی دست پیدا می کنند و میدانند که کدام خشکبار صادراتی برای بازار کدام کشور، مناسب تر است و به این وسیله سود دهی برای تامین کننده و خودش را تا حد قابل توجهی بالا می برد.

شرکت صادرات خشکبار در زمینه های مختلفی مانند تولید، فرآوری، بسته بندی و صادرات خشکبار می تواند فعالیت کند. البته که این کار با کمک گرفتن از تولید کنندگان و کشاورزان امکان پذیر خواهد بود.

فعالیت های شرکت های صادراتی در زمینه ی خشکبار معمولا به دسته های زیر تقسیم بندی می شود:

  • تولید انواع خشکبار ایرانی به صورت عمده و با تناژ خیلی زیاد.
  • فروش و پخش انواع خشکبار ایرانی به صورت عمده.
  • صادرات انواع خشکبار ایرانی به سراسر جهان.
  • خرید انواع خشکبارهای ایرانی به صورت عمده از تولید کنندگان.

به طور کلی این شرکت ها سعی می کنند که با تکیه بر تخصصی که دارند با در مشت گرفتن بازار داخلی و شناخت بازار خارجی، مسیر صادرات انواع خشکبار ایرانی را به کل دنیا برای خودشان هموار سازند و این کار اصلا آسان نبوده و نخواهد بود.

فروش خشکبار صادراتی:
معمولا همه می دانند که محصولات و کالاهای صادراتی از کیفیت خیلی بالایی برخوردار هستند چرا که اگر این طور نباشد امکان صادرات آن ها به کل وجود نخواهد داشت.

به دلیل همین کیفیتی که از آن نام بردیم، قیمت این کالا و محصولات از جمله خشکبار به نسبت سایر انواع آن ها بالاتر است. البته که فروش خکشبارهای صادراتی در بازار داخلی نیز امکان پذیر است اما خب طبیعتا با مبلغ بیشتر!

برای فروش خشکبار صادراتی نیاز است که شما ابتدای به طور کامل بازار کشور مقصد را بررسی کنید و نیاز های آن را بشناسید. بدون شناخت بازار، شما شانسی برای موفقیت در فروش خشکبار صادراتی نخواهید داشت.

شاید احتیاج باشد که شرکت ها و یا تاجران برای پیدا کردن مشتری جهت فروش خشکبار به کشورهای مربوطه سفر کنند تا از نزدیک با شرایط وارداتی ان ها آشنا شوند، پس از شناخت بازار و پیدا کردن مشتری حالا نوبت ارسال محصول است، محصول شما باید دقیقا منطبق با تمامی استانداردها و قوانین کشور مقصد انجام شود تا مورد تایید آن ها نیز واقع گردد.

یکی از مهم ترین معضلات در هنگام صادرات خشکبار، کمبود محصول است، یک تاجر برای اینکه بتواند فروش خوبی در زمینه ی خشکبار صادراتی داشته باشد، باید بداند که بهترین زمان برای برداشت محصول و تولید آن، چه موقع است تا بتواند با تکیه بر این اطلاعات، در بهترین زمان ممکن برای فروش خشکبار صادراتی تازه اقدام نماید.

پسته، زعفران، خرما، انجیر، زرشک، بادام و… یکی از مهم ترین قطب های صادرات غیر نفتی ایران هستند.

با توجه به اینکه رونق صادرات خشکبار جزو یکی از مهم ترین برنامه های اقتصادی کشور است، با تمرکز بر این موضوع و حل مشکلات و موانعی که در این مسیر وجود دارد، راه برای فتح قله ی صادرات و ارز آوری کلان برای اقتصاد کشور، هموار خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>