اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع محصولات وارداتی به ایران:
محصولات وارداتی به ایران، کالاهای وارداتی مجاز به ایران را در بر می گیرند که صدور یا ورود آنها نیازمند رعایت ضوابط بوده و مجوز لازم ندارد.

صادرات6

نوع دیگر از محصولات وارداتی به ایران، کالاهای مشروط هستند که صدور و ورود آنها با کسب مجوز امکان پذیر است. این نوع از کالا مثل گندم و یا فیلم هایی است که شرط ورود آنها داشتن مجوز است.

نوع دیگر از محصولات، کالاهای ممنوع هستند که صدور و ورود آنها طبق شرع اسلام، به اعتبار خرید و فروش آنها و به موجب قانون ممنوع است. برای این نوع از محصولات، می توان مشروبات الکلی را مثال زد.

باید دقت کرد که محصولات وارداتی، شامل کالاهای غیراستاندارد نشوند. زیرا ممکن است کالاهایی با قیمت پایین ارائه شوند که کیفیت خوبی نداشته و یا استاندارد لازم را نداشته باشند.

برای وارد کردن کالاهای صنعتی باید از خدمات پس از فروش آن مطمئن شد. در این زمینه باید دلایل ایجاد قیمت پایین برای کالاهای وارداتی بررسی شود و از نمایندگان و تولید کنندگان معتبر که توسط تولید کنندگان اصلی معرفی می شوند محصولات، خریداری شود.

محصولات وارداتی به ایران، از چه کشورهایی می آیند؟
امارات در سال های اخیر توانسته است عنوان یکی از مهم ترین صادر کننده های محصول به ایران را به خود اختصاص دهد. علاوه بر امارات، کشورهایی مثل چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و دیگر کشورها در رده های بعدی صادر کننده های کالا به ایران هستند.

سهم دیگر کشورها از صدور کالا به ایران در حدود 17.491میلیارد دلار است. بیشترین محصولات وارداتی به ایران، در سال گذشته را بین پنج کشور فوق مربوط به هند دانسته و میزان آن را 110.49 درصد دانسته است.

در مجموع بررسی در زمینه محصولات وارداتی به ایران، نشان می دهد که واردات کالاهای واسطه ای بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می دهند. بعد از کالاهای واسطه ای، کالاهای مصرفی قرار دارند که و کالاهای سرمایه ای در آخرین ردیف اجناس وارداتی هستند.

برای فعالیت در بخش واردات و موفقیت در آن، باید علاوه بر شناخت محصولات وارداتی پر سود، شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز سنجیده شده و تطبیق داده شود تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

احاطه بر شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و آشنایی با نیازهای اقتصادی جامعه و تقاضا برای کالاهای وارداتی دلخواه در بین افراد می تواند به شناخت محصولات مورد نیاز کمک کند.

آشنایی با کشورهایی که کالای مورد نظر و مورد نیاز مردم را تولید کرده و با قیمت مناسب عرضه می کنند از دیگر مواردی است که می تواند به فعالان حوزه بازرگانی در زمینه شناخت اجناس وارداتی یاری رساند.

محصولات وارداتی به ایران ممکن است هر نوع کالایی را شامل شود. بنابراین ارائه یک لیست در زمینه تمام کالاها و یا کشورهای صادر کننده مربوط به این محصولات، به صورت کامل ناممکن است. به این منظور تنها محصولات وارداتی به ایران که شناخته شده تر هستند مورد اشاره قرار گرفته اند.

واردات کالا:
توجه داشته باشید که کالایی اجازه ورود به کشور خواهد داشت که مورد تایید گمرک بوده باشد. واردات به کشور نیازمند طی کردن مراحل مختلفی می باشد که فرد متقاضی باید حتما کارت بازرگانی داشته باشد.

بدون داشتن کارت بازرگانی حتی اجازه ثبت درخواست وارد نمودن کالا نخواهید داشت. طی کردن درست و کامل مراحل واردات کالا امری ضروری می باشد که حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید. واردات مراحل بسیاری دارد که باید به تمامی آنها توجه شود. یکی از مهم ترین موارد قابل توجه اطلاع از فروشنده و یا تولید کننده محصول مورد نظر شما در خارج می باشد. چرا که باید اطلاعاتی کامل از محصول قبل از خرید کسب نمایید.

واردات مواد غذایی:
با توجه به این که محصولات غذایی و بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در سلامت مصرف کنندگان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند به این دلیل نظارت و قوانین نسبتاً سختی برای واردات این مواد غذایی وضع شده است. در اولین قدم شما باید یک درخواست جهت اخذ مجوز واردات خود دهید باید در خواست شما کتبی و تایپ شده باشد و در سر برگ آن مهر و امضای معتبر شرکت وارد کننده وجود داشته باشد در این فرم باید نشانی دقیق شما همراه شماره تلفن ذکر شود.

واردات کالا از ترکیه:
ترکیه از جمله کشورهایی است که از نظر واردات کالا سالانه مقادیر بالایی مروادات تجاری دارد. کشور ترکیه از قدیمی ترین همسایگانی است که روابط تجاری با ایران داشته است و در حوزه های مختلف تجاری با یکدیگر داد و ستد داشته اند.

بازرگانان بسیاری بر اثر روابط مناسب این دو کشور با یکدیگر بر روی واردات از ترکیه تمرکز کرده و فعالیت اقتصادی بسیار خوبی دارند. قبل از هر مطلبی باید بررسی دقیقی بر روی کالاهایی که برای واردات از این کشور مورد توجه هستند انجام شود و کالاهایی با بیشترین میزان تقاضا با بازاری مناسب مشخص شوند.

واردات از دبی:
قبل از اینکه هر نوع کالایی را از دبی به ایران وارد کنیم، باید بازار ایران را بررسی کرده که چه کالاهایی و یا چه نوع محصولاتی در ایران دچار کمبود می باشد تا با این واردات به سود برسیم. البته در سازمان ها و مراکز مربوط به واردات و صادارت آمار مشخصی از کالاها ی وارداتی و صادراتی موجود است که می توان از این آمار استفاده نمود تا در این راه ضرری متوجه شرکت های وارد کننده و یا صادر کننده نشود.

واردات کالا از کانادا:
بررسی در زمینه واردات کالا، نشان می دهد که واردات کالاهای واسطه ای بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می دهند. بعد از کالاهای واسطه ای، کالاهای مصرفی قرار دارند و کالاهای سرمایه ای در آخرین ردیف اجناس وارداتی هستند.

برای فعالیت در بخش واردات کالا از کانادا، باید علاوه بر شناخت محصولات وارداتی پر سود، شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز سنجیده شده و تطبیق داده شود تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

واردات از امارات:
با توجه به اینکه امارات در نزدیکی ایران قرار دارد، واردات کالا و محصولات برای تاجران بسیار راحت است و این کشور تسهیلات مناسبی به وارد کنندگان ایرانی اختصاص می دهد، افراد زیادی به دنبال واردات از امارات می باشند. واردکنندگان از کشور امارات باید توجه داشته باشند، کالاهای که زیادی در این کشور عرضه می شوند باید از نظر اصالت کالا بررسی شوند. محصولات غیر اورجینال زیادی از کشور چین وارد این کشور شده و اگر توجه نشود موجب معامله کالاهای تقلبی در امر واردات و صادرات خواهد شد.

واردات از گرجستان:
واردات از گرجستان به ایران به محصولات خاصی محدود می شود که یکی از مهم ترین آن ها گوشت می باشد. ایران در حدود 40میلیون دلار کالا از گرجستان وارد می کند. این کالاها شامل چوب گرجستان به ویژه چوب راش، فرو منگنز، گردوی تازه خشک شده، تراکتور و ماشین آلات، تراش فلزات و آهن آلات برای کارهای مربوط به ساخت و ساز است. واردات از گرجستان به ایران می تواند در سطح وسیع تری دنبال شده و کالاهای متعددی را شامل شود.

واردات کالا از چین:
واردات جنس از چین، مستلزم این است که نمونه جنس وارداتی از چین را دریافت کنیم تا بتوانیم کیفیت آن را شناخته و با دقت و بررسی بر روی آن، مطمئن شویم که استانداردهای لازم را دارد. در مرحله بعد هر دو طرف بر سر قیمت و شرایط دیگر توافق می کنند و پیش فاکتور دریافت خواهد شد. برای واردات جنس از چین، باید از تعرفه گمرکی و شرایط واردات نوع جنس از چین اطلاع داشته باشیم.

واردات کالا از آلمان:
اولین مساله در بررسی و ارزیابی واردات کالا از آلمان قیمت محصول می باشد. باید دقت داشته باشید که ارزش گمرکی کالا بر روی هزینه های کالای وارداتی تأثیر دارد. به منظور در نظر گرفتن قوانینی که در تجارت وجود دارد زمانی که ارزش گمرکی کالا را تعیین می کنند روش تراکنش مالی را نیز تعیین می کنند.

در ارزش گذاری کالا تمام جوانب تجارت جهانی در نظر گرفته می شود. حمل و نقل بین کشور ها در این کشور به صورت آزاد انجام می شود ولی برای برخی از کشورها و محصولات و افراد این محدودیت ها اعمال می شود.

واردات انواع پوشاک و لباس:
متاسفانه در سال های اخیر شاهد آن هستیم که تنها چند برند خارجی اجازه واردات پوشاک به ایران را دارند. این در حالی است که برندهای انتخابی وزارت صنعت و معدن برای واردات به ایران از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و در کشور تامین کننده، جزء برندهای درجه 3 و حتی 4 به حساب می آیند.

همین مساله و اتخاذ این تصمیم باعث عقب ماندگی صنعت تولید پوشاک در داخل کشور ایران شده و این در حالی است که در سال های گذشته بسیاری از برندهای مشهور ترک وارد خاک کشور ایران می شد و همین باعث افزایش رقابت بین تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان خارجی در کشور ایران شده بود و صنعت پوشاک را با افزایش چشمگیر کیفیت تولید مواجه کرده بود.

واردات از پاکستان:
واردات از پاکستان برای ایران می تواند شامل اقلام مختلفی شود. البته که موقعیت ایران و پاکستان در زمینه ی شرایط مرزی و همسایه بودن، تأثیر زیادی بر روی مقرون به صرفه بودن واردات و صادرات به پاکستان دارد چرا که همین همسایگی باعث می شود که هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا برای واردات از پاکستان و صادرات به آن، تا حد خیلی زیادی کاهش یابد.

واردات از ارمنستان:
برای واردات از ارمنستان، این قانون وجود دارد که تمامی اقلامی که از این کشور خارج می شوند ابتدا باید در اداره ی گمرکی و یا نقطه ی گمرکی منطقه اظهار شوند، البته که این اداره ی گمرکی باید نزدیک ترین اداره به محلی باشد که قرار است صادرات به آن جا انجام شود. مثلا برای واردات از ارمنستان به ایران باید از نزدیک ترین اداره ی گمرکی به ایران برای اظهار کالای مورد نظر استفاده نمود.

البته اگر واردات از ارمنستان به واسطه ی فرودگاه بین المللی ایروان انجام شود، این اظهار محموله در دفتر گمرکی فرودگاه انجام شده و دیگر نیازی به اداره های گمرکی دیگر نیست.

واردات از آمریکا:
نکته ی جالب درباره ی واردات از آمریکا و یا صادرات به این کشور از جانب ایران، این است که هر دو کشور می دانند که به صورت کاملا غیر مستقیم از یکدیگر محصولاتی را خریداری کرده اند و هیچ موضوع پنهانی در این تجارت وجود ندارد.

با این اوصاف به دلیل همین روابط نابسامان بین ایران و آمریکا، ایران برای واردات از آمریکا باید هزینه های زیادی را پرداخت نماید و دلیل گران تمام شدن واردات از آمریکا برای تجار ایرانی، می تواند موارد خیلی زیادی را شامل شود.

البته در حالت عادی نیز ( یعنی حالتی که روابط این دو کشور نرمال بود) واردات از آمریکا با مشقت ها و هزینه های زیادی روبرو می شد. یکی از این موارد تأثیرگذار، مسافت زیاد بین دو کشور است.

واردات از اوکراین:
واردات از اوکراین یکی از لاین های تقریبا فعال در تجارت ایران محسوب می شود. اوکراین یک کشور بسیار پهناور در اروپاست و بازار آن یکی از پرظرفیت ترین بازارها برای سرمایه گذاری در جهان به شمار می رود. اوکراین به لحاظ منابع طبیعی، کشور ثروتمندی است.

اما کشاورزی یکی از مهم ترین اهرم هایی است که چرخ های اقتصاد این کشور را به حرکت وا می دارد. درصد زیادی از صادرات و تولیدات غیر نفتی اوکراین مربوط به محصولات کشاورزی است و حدود بیست و پنج درصد از نیروی آماده به کار در این کشور نیز به کشاورزی مشغول هستند.

واردات از ژاپن:
به طور کلی اگر بخواهیم واردات کالا از ژاپن را در ابعاد جهانی و در کشورهای کل دنیا بررسی کنیم؛ به محصولات و اقلام تولیدی مانند انواع خودرو به جز قطار و تراموا، جعبه دنده و قطعات آن، مدارهای مجتمع الکترونیک، انواع خودرو، ماشین آلات برای تولید نیمه هادی ها، مدارهای مجتمع الکترونیک، قطعات دستگاه های چاپ، انواع کشتی برای حمل بار و مسافر، طلا، روغن های معدنی، ابزار نوری، عکاسی، سینما، آهن و فولاد، مواد پلاستیکی، مواد شیمیایی ارگانیک، مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کائوچو و محصولات ساخته شده از آن، دیگ های بخار و قطعات آن و ضبط کننده صدا و تلویزیون خواهیم رسید.

واردات از استرالیا:
واردات گوشت از استرالیا تا همین چند وقت پیش به صورت لاشه انجام می شد. همانطور که میدانید برای جابه جایی گوشت به صورت لاشه، نیاز است که هزینه های زیادی صرف شود. و طبیعتا این هزینه ها بر روی قیمت تمام شده ی محصول در بازار ایران تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. از این رو، ایران برای واردات گوشت از استرالیا، سیاست های جدیدی وضع کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>