اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل و نقل

موسسه تحقیقی Drewry بخش‌های مختلف بازار حمل‌و‌نقل دریایی را به طور جداگانه به زیر ذره‌بین برد و به تشریح حرکت بازار در ماه‌های پیش رو پرداخت.

فله خشک 
موسسه تحقیقی Drewry پیش‌بینی می‌کند، به دنبال کاهش سفارشات ساخت، روی هم رفته ظرفیت ناوگان فله خشک رشد ملایمی را تجربه خواهد کرد. ناگفته نماند ناوگان کشتی‌های حمل کننده غول‌پیکر سنگ‌آهن VLOC به دلیل تحویل بالای شناور بیشترین رشد و از آن طرف ناوگان فله برکیپ سایز کمترین رشد را به نمایش خواهد گذاشت. سرمایه‌گذاری در بازار سفارش ساخت شناور روند ملایمی را در پیش خواهد گرفت، چرا که بسیاری از مالکان هنوز درمورد نصب اسکرابر و یا استفاده از سوخت با سولفور پایین به تصمیم قطعی نرسیده اند.

اگر بخواهیم بخش‌های مختلف بازار فله خشک را در نظر بگیریم، می‌توان پیش‌بینی کرد که بخش فله بر کیپ سایز درماه جاری روند نزولی را نشان می‌دهد، همچنین به دنبال واردات پایین ذغال‌سنگ چین، روزگار بر وفق مراد مالکان فله بر پاناماکس نخواهد چرخید. درماه گذشته نیز بازار پاناماکس شرایط مناسبی نداشت و شاخص بالتیک BPI به 574 واحد کاهش یافت. افزون براین به دنبال شیب نزولی واردات سویا به چین، افت نرخ کرایه حمل برای بخش فله برسوپراماکس انتظار می‌رود.ناگفته نماند واردات ضعیف سویای چین و افت تجارت جهانی محصولات فولاد، سرکوبی نرخ کرایه حمل برای فله برهای هندی سایز را در ماه جاری به همراه خواهد داشت.

تانکر
انتظار می‌رود به دنبال شیب نزولی اوراق و از آن طرف روند صعودی تحویل شناور، رشد ناوگان تانکر حمل نفت خام در سال جاری میلادی روند خوبی را طی کند. در ماه ژانویه سال جاری میلادی، تعداد 22 فروند تانکر حمل نفت خام شامل 10 فروند نفتکش غول‌پیکر به ناوگان جهانی ملحق شد، این روند بسیار خوب تحویل شناور در نیمه نخست سال استمرار خواهد داشت.  درحالی که نرخ‌های چارتری نفتکش‌های غول پیکر یک روند جهشی را درسه ماهه پایانی سال گذشته به نمایش گذاشت، اما انتظار می‌رود پیکان بازار این شناور در سال جاری میلادی به سمت منفی تغییر مسیر دهد. علاوه بر این به دنبال افت فعالیت پالایشگاه‌ها در اروپا پس از اتمام  فصل زمستان، نرخ‌های کرایه حمل تانکر سوئزماکس جهت نزولی را خواهد پیمود. روند کاهشی تقاضای فصلی تقاضا نیز سقوط نرخ های کرایه حمل در بازار افراماکس را به همراه خواهد داشت. ناوگان تانکرهای حمل مشتقات نفتی شاهد روند افزایشی 2.0 درصد درسال جاری میلادی خواهد بود. به دنبال افت جهانی تقاضای نفت و کند شدن روند فعالیت پالایشگاه ها، نرخ‌های کرایه حمل تانکر MR درماه‌های فوریه تا مارس سال جاری میلادی شیب نزولی را طی می کند. برای بازار تانکرهای LR افت نرخ کرایه حمل پیش‌بینی می‌شود، چرا که پس از فصل زمستان، تقاضا روند رو به کاهش به خود می گیرد.

کانتینر
انتظار می‌رود رشد ناوگان کشتی‌های کانتینری تا 2.5 درصد درسال 2019 میلادی افت پیدا کند. اقدام به نصب اسکرابرها قبل از اجرایی شدن قانون سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد 2020 آیمو (IMO) منجر به کاهش سایز ناوگان حال حاضر در طول سال جاری میلادی خواهد شد. چرا که کشتی‌ها به منظور نصب اسکرابرها باید برای مدتی از چرخه فعالیت خارج شوند، بدین ترتیب صف شناورهای آماده به بارگیری کوتاه می‌شود. به دنبال پیش بینی کاهش عرضه، چشم انداز مثبتی را می توان برای بازار چارتری کانتینری درسال جاری میلادی متصور بود. اما با این وجود نرخ‌های چارتری در نخستین ماه سال ناامید کننده ظاهر شدند، این وضعیت به ویژه برای کشتی‌های کانتینری در دسته پنج هزار TEU هویدا بود.

درپی تعطیلات سال نوی چینی و روند نزولی تجارت، پیش‌بینی‌می شود نرخ کشتی‌های چند منظوره MPV روند کاهشی را در ماه فوریه به نمایش بگذارد. اما از لحاظ عرضه، انتظار می‌رود تعداد بالای اوراق و تحویل پایین شناور سبب انقباض ناوگان MPV شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>