اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا می توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کرد؟
ابتدای این مقاله به بررسی کارت بازرگانی و سپس به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا می توان با استفاده از کارت بازرگانی افراد دیگر به واردات کالا پرداخت یا خیر.

صادرات13

کارت بازرگانی:
کارتی است که به صاحب آن که یک شخص حقوقی یا حقیقی است با توجه به ماده 2 قانون اساسی گمرک که در سال 1372 در مجلس توسط نمایندگان تصویب شده است اجازه می دهد تا به صادرات و واردات کالا بپردازد و بر اساس همین قانون کارت بازرگانی در سال های اول فعالیت یک سال اعتبار دارد و تمدید این کارت نیاز به مدارکی دارد هر ساله بایستی این مدارک را به اتاق بازرگانی مربوطه ارسال کنید.

وکالت کارت بازرگانی:
واردات کالا به داخل ایران با کارت بازرگانی افراد دیگر در یکی از بخشنامه های قوانین گمرکی شامل بند یک ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا است و جرم تلقی می شود اما در انتهای این بخشنامه اضافه شده است که با صدور سند وکالت به نام افراد دیگر استفاده از کارت بازرگانی دیگران برای واردات کالا آزاد است.

با این کار جلوی سوء استفاده از کارت بازرگانی گرفته می شود و تمام امتیازات کارت بازرگانی به فرد دیگری انتقال می یابد و صاحب اصلی کارت از پرداخت مالیات های ناشی از واردات کالا توسط افراد دیگر معاف است.

در آمد اجاره دادن کارت بازرگانی:
برخی از افرادی که به تازگی کارت بازرگانی خود را اخذ کرده اند با اجاره دادن کارت های بازرگانی خود برای واردات و صادرات کالا به ازای هر یک دلاری که به وسیله ی کارت آن ها وارد یا صادر شده است 100 الی 150 تومان پول دریافت می کنند همچنین برای حل این مشکل باید سیاست های ارزی کشور اصلاح شود تا وارد کنندگان و صادر کنندگان بتوانند مانند گذشته به صادرات و واردات خود بپردازند.

واردات و صادرات با کارت بازرگانی افراد دیگر اما بدون مالیات:
تجارت با کارت های بازرگانی افراد دیگر در سال های اخیر سود های هنگفتی را نصیب سودجویان کرده است که بسیاری از مسئولان و فعالان اقتصادی اعتقاد دارند برای جلوگیری از فساد مالیاتی، کارت بازرگانی باید به صورت کلی حذف شود.

اما بسیاری دیگر از مسئولان حذف کارت بازرگانی را راهکار حل فساد های مالیاتی نمی داند زیرا اعتقاد دارند که گرفتن کارت بازرگانی از مراحل بروکراتیک صادرات و واردات در کشور است اما با این حال پیشنهادی برای رفع این مشکل ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>