اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دلیل ممنوعیت واردات پوشاک:
در پی کمبود ارز و اصلاحات ارزی دولت، واردات 1400 قلم کالا به ایران ممنوع اعلام کرد که پوشاک هم جزء همین اقلام است اما وزارت صنعت معدن تجارت (صمت) دلیل این ممنوعیت واردات پوشاک را حمایت از تولیدات داخل عنوان کرده است.

صادرات35

اما آیا تولید کنندگان داخلی توان بر طرف کردن نیاز های بازار را دارد؟ آیا کیفیت پوشاک داخلی با کیفیت محصولات خارجی برابری می کند؟ آیا بدون وجود رقیب در بازار صنعت تولید پوشاک پیشرفت خواهد کرد؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی سوالات بالا و پاسخ دادن به آن ها به پردازیم.

پوشاک ایرانی یا پوشاک خارجی:
هزینه های تولید پوشاک در ایران نسبت به کشور های خارجی بسیار بالاست این هزینه ها که شامل مواد اولیه مانند پنبه می شود که در خارج از کشور هر کیلو پنبه برابر است با 4 دلار است اما با حساب عوارض گمرکی این قیمت در هر کیلو به 200 هزار تومن افزایش یابد.

همچنین به دلیل نبود نقدینگی در واحد های تولیدی و نا توانی در خرید پنبه و مواد اولیه، پوشاک ایرانی قیمت بالایی دارد.

پوشاک ایرانی به دلیل گران بودن مواد اولیه، تولید کننده های داخلی از مواد اولیه بیکیفیت استفاده می کنند و در نتیجه محصولات بی کیفیتی را وارد بازار می کنند اما تولید کنندگان خارجی از مواد اولیه بسیار با کیفیت استفاده می کنند و محصولات این تولید کننده ها بیشتر باب میل خریداران است به همین دلیل قاچاق پوشاک در ایران بسیار رواج یافته است.

توان تولید کنندگان ایرانی:
بسیاری از تولید کنندگان داخلی با مشکلاتی مانند: کرونا، افزایش نرخ ارز، تامین نشدن مواد اولیه، تحریم ها و مشکلات صادرات درگیر هستند و این مسائل ادامه راه را برای تولید کنندگان داخلی سخت تر می کند.

90 درصد تولید کنندگان این صنف جزء بخش خصوصی هستند و با به صورت سنتی به کار خود ادامه می دهند به همین دلیل در شرایط رکود اقتصادی کنونی اگر دولت از این گروه حمایت نکنند به راحتی از بین خواهند رفت به همین دلیل دولت باید نسبت به اصناف دیگر بیشتر از این واحد های تولیدی پوشاک حمایت کنند تا توان تولیدی و کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند تا نیاز بازار را رفع کنند.

در نتیجه برای بالا بردن کیفیت پوشاک در ایران علاوه بر این که باید قیمت مواد اولیه کاهش یابد، باید رقیبانی خارجی که به صورت قانونی محصولات خود را در بازار ایران می فروشند حضور داشته باشند تا رقابتی بین ایرانی ها و خارجی ها ایجاد شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>