اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی ممنوعیت واردات برنج:
از مرداد تا آبان ماه سال جاری گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاز به ترخیص برنج های وارداتی نیست مگر طبق دستورات و شرایط تعیین شده.

صادرات38

در قوانین واردات و صادرات مشخص شده است که هر ساله برای حمایت از محصولات داخلی از ابتدای مرداد ماه تا پایان آبان ماه واردات برنج های خارجی ممنوع می شود و بعد از چهار ماه این قانون لغو می شود و در این مدت ترخیص برنج از گمرک ممنوع می شود.

اما در سال جاری، درخواست هایی از سوی انجمن واردکنندگان برنج برای لغو ممنوعیت واردات مطرح بود و حتی در جلسه ستاد تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت اما نتیجه ای نداشت، اما به صورت کلی لغو نشد و مورد بازبینی دوباره قرار خواهد گرفت.

اما محموله های برنج وارداتی که قبل از 1 مرداد توانسته اند اعلامیه ورود و قبض انبار بگیرند امکان ترخیص از گمرک خواهند داشت.

با این حال طی چند روز اخیر اعلام شده است که حدود ده کشتی با بار برنج از مبدا به طرف بنادر ایران در حال حرکت هستند که بیشتر این کشتی ها بعد از 1 مرداد به بنادر رسیده و در این تاریخ امکان ترخیص وجود ندارد.

به همین دلیل و با توجه به نیاز بازار و ذخایر فعلی، رایزنی هایی بین وزارت صمت و گمرک در جهت به تعویق انداختن ممنوعیت واردات برنج صورت گرفته است.

طبق آمار منتشر شده از طرف گمرک جمهوری اسلامی ایران تا تیر ماه سال جاری 86.3 هزار تن به ارزش 87 میلیون دلار برنج وارد شده و گمرک ترخیص شده است.

در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل چندین برابر بوده است به طوری که 249 میلیون دلار با وزن 227 هزار تن وارد کشور شده بود. بر این اساس در سال جاری 69 درصد از واردات برنج نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>