اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی ممنوعیت واردات بامبو:
بامبو جزء گیاهانی است که امروزه طرفداران زیادی به دلیل سهولت پرورش و نگهداری آن پیدا کرده است. این گیاه از خانواده گراس، علوفه، کرامینه است که به زیر مجموعه این گیاهان (Bambus-Odiuc) می گویند در ایران بامبو با اسم های نی یا خیزران معروف است.

صادرات40

این گیاهان در دامنه ی کوه ها و تپه ها و همچنین در کنار رودخانه ها و باتلاق ها با رطوبت72 تا 95 درصد رشد می کنند و از هر ساقه این گیاهان به دلیل بند بند بودن ساقه ی این گیاهان 50 تا 200 شاخه نی به دست می آید که بسیار سخت و نشکن هستند و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

این گیاه بیش از 663 نوع آن شناخته شده است که در سایز ها و رنگ های مختلفی مانند سبز، مشکی، قهوه ای، عنابی و زرد مایل به کرم هستند و بهترین نوع بامبو برای کشور ها ژاپن، هند و چین است در ایران این گیاهان در علی آباد(شهری که سریال پایتخت در آن فیلم برداری شده است)، لاهیجان، قاسم آباد رودسر و به صورت کلی در شمال ایران می رویند.

گونه های مختلفی از این گیاه را در خانه نگهداری می کنند که اگر به درستی نگهداری شوند ارتفاعش به بیش از یک متر می رسد و چندین سال عمر می کند علاوه بر این در فرهنگ فنگ شویی معتقد هستند این گیاهان شانس به ارمغان می آورند و بسیار خوش یمن هستند به همین دلیل طرفداران زیادی در آسیای شرقی دارد.

اما چرا واردات گیاه بامبو به ایران ممنوع شده است؟
یکی از دلایل مهم ممنوعیت واردات گونه های جانوری و گیاهی بیگانه به کشور این است که این گونه های بیگانه تبدیل به گونه های مهاجم می شوند و گیاه بامبو افزون بر اینکه احتمال تبدیل شدن به گونه مهاچم و از بین بردن بامبو های بومی را دارد حامل آفات و بیماری هستند.

این بیماری ها در محل های بومی خود گیاه بروز پیدا نمی کند و با تغییر آب و هوا و اقلیم و با ورود به یک اقلیم جدید به عنوان میزبان آفات و بیماری ها عمل می کنند.

در واقع این گیاهان غیر بومی، اکوسیستم را تهدید می کنند و ممکن است بامبو هم مانند این گیاهان حامل افت شناخته شده باشند به همین دلیل توصیه می شود از خرید این گونه گیاهان دوری کنید.

هر گل بامبویی که در بازار موجود است به صورت قاچاق وارد ایران شده است و یکی از دلایل واردات گل های آلوده به ایران توسط برخی تاجران، سود جویی آن هاست که به دنبال محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت هستند، چرا که این گیاهان از چین به کشورهای بسیاری صادر می شوند و هیچ ضرری به گیاهان بومی آن مناطق ندارند این تاجران می توانند به جای وارد کردن گل های آلوده ته گلخانه های چین، نمونه های با کیفیت تر آن را وارد کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>