اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی ممنوعیت واردات ماینر:
چرا واردات ماینر ممنوع شد؟ بعد از قانونی شدن استخراج بیت کوین در ایران تقاضا خرید انواع ماینر افزایش یافت و به خاطر همین موضوع نیز برخی از سودجویان ماینر ها را به صورت قاچاقی به کشور وارد می کردند و باید چاره ای اندیشیده می شد.

صادرات43

در حال حاضر بخش عمده ای از ماینر ها به صورت غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور می شود و بخش بسیار کمی به صورت قاونی می باشد و دستگاه های بسیار کمی در سیستم کشور ثبت هستند.

برای شرکت ها و افرادی که می خواهند ماینر وارد کشور بکنند و می خواهند مراحل قانونی را طی کنند یک سری شرایط خاصی وجود دارد که باید این موارد را در نظر بگیرند.

پس واردات ماینر و لوازم برقی به صورت کامل ممنوع نمی باشد و با شرایطی می توان این کار را انجام داد و حالا شرایط دولت برای این کار چیست ؟

وزارت صنعت می گوید: واردات لوازم برقی و ماینر به کشور مجاز می باشد، در صورتی که واردات این کالا ها توسط شرکت هایی صورت بگیرد که دفتر صنایع الکترونیک و برق و مخابرات وزارت صنعت آن شرکت را تایید کرده باشد مجاز برای انجام واردات می باشد.

و این مورد را نیز اشاره کردند که ثبت سفارش باید بعد از تایید صورت بگیرد. و اشاره کردند که تمامی موارد و کار های تشخیص مبدا واردات ماینر ها توسط گمرک صورت می گیرد.

امروزه ماینینگ خوب می‌باشد یا خیر ؟
چرا واردات ماینر ممنوع شد: امروزه تمام دنیا به ارز های دیجیتال یا رمز ارز ها روی آورده است و کشور ها و شرکت های زیادی نیز در این زمینه فعالیت می کنند و سرمایه گذاری بزرگی انجام داده اند.

ولی برای استخراج یا همان ماین ارز دیجیتال باید دستگاه هایی به نام ماینر خریداری کرد که این کار را برای ما انجام دهند، و این دستگاه ها یکسری مشکلات را برای کشور و مردم دارند، و آن چیست ؟

بزرگ ترین مشکلی که وجود دارد قاچاق بودن ماینر ها می باشد که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شوند.

مشکل بعدی عدم وجود سیستم یکپارچه برای مدیریت این دستگاه ها و سیستم می باشد.

و یکی از بزرگ ترین مشکل ها استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال و استفاده از ماینر بدون تایید مراکز مربوطه.
و مشکل بزرگ تر از همه مصرف بسیار زیاد برق کشور می باشد که ضرر بزرگی به کشور، دولت، و مردم دارد.

چرا واردات ماینر ممنوع شد ؟
تمامی این موارد دست به دست می دهند و باعث می شوند که ماینینگ و خریداری دستگاه ماینر جدی شود، به خاطر همین موضوع دولت بجز مراکزی که تایید شده می باشند تعطیل خواهد کرد و فرد مسئول جریمه و به مراجع قضائی معرفی خواهد شد. پس باید توجه داشته باشید که هر کاری و فعالیتی در این زمینه دارید حتما قانونی و ثبت شده باشد.

جواب سوال در نهایت: بله ماینینگ در ایران بازار خوبی دارد و سود خوبی نیز برای شما در بر خواهد داشت ولی پایه و اساس قوی ندارد، یعنی چه ؟ منظور اینکه ارزشی ندارد شما پس انداز چند ساله خود را در ایران کار سرمایه گذاری بکنید، چون این یک کار نو پا می باشد و آینده نیز مشخص نیست پس اگر ریسک پذیر هستید دنبال این کار بروید در غیر این صورت مطالعه زیادی داشته باشید و بعد وارد شوید.

چرا ایران را برای ماینینگ انتخاب می کنند ؟
ایران به دلیل داشتن منابع بسیار فراوان و ارزان قیمت مثل برق انتخاب می شود، چون ماینر ها مصرف برق زیادی دارند و انرژی برق در همه دنیا گران می باشد و هزینه های زیادی بر مصرف کننده دارد و فقط چند کشور وجود دارند که به دلیل فراوانی منابع برق را به صورت ارزان ارائه می دهند که یکی از این کشور ها ایران و هندوستان می باشند.

بزرگ ترین دلیل همان طور که در متن بالا گفته شد ارزان بودن انرژی برق در کشور ایران می باشد و چون ماینر ها نیز برق زیادی مصرف می کنند، پس کجا بهتر از ایران.

ولی این سودجویان توسط دولت شناسایی و جریمه خواهند شد چون حساس بودن دولت در این زمینه بسیار بالا می باشد و در چند سال آینده چندین مزرعه بزرگ ماینینگ ارز دیجیتال متوقف و بسته شده، این نوع مزرعه های ماینینگ هستند که باعث می شوند به سیستم برق رسانی کشور فشار وارد شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>