اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کوتاژ

این شماره در اظهارنامه ای که در گمرک دریافت کرده اید ثبت شده است و از طریق وارد کردن آن در اظهارنامه، می توان به سریال آن دسترسی پیدا کرد. شما بعد از ثبت اطلاعات مربوط به کالایتان در سامانه EPL، در آخرین مرحله ثبت اظهارنامه، یک شماره پرونده به همراه بارکد داده می شود. از طریق این شماره می توانید اظهارنامه خود را رهگیری کنید.

هنگامی که صاحب کالا یا نماینده قانونی وی، اظهارنامه گمرکی را تحویل دهد، می تواند کالای مورد نظر را در انبار پذیرش کرده و مجوز آن را دریافت کند. سپس دو نسخه از اظهارنامه تهیه کرده و باید به همراه اسناد بانکی و امضا و درج تاریخ و اسناد و مجوزهایی که برای کالا لازم است، به گمرک تحویل دهد.

کوتاژ با اهداف و کاربردهایی برای مشخص شدن کالاهای گمرکی طراحی شده است. به طور کلی، با دریافت اظهارنامه، گمرک بررسی می کند که کالایی که می خواهد صادر یا وارد شود، میزان و مقدار آن چه قدر است. همچنین در رابطه با آنچه که در اظهارنامه ثبت شده است، با محموله صادراتی یا وارداتی برابری کرده و یکسان است یا خیر؟

همچنین به وسیله کوتاژ می توان کالا را بعد از خروج و ترخیص بازبینی کرد. به وسیله سریال اظهارنامه، می توان فرآیند صفر تا صد ترخیص را پیگیری کرد و همچنین مجوزهای لازم برای حمل و خروج کالا را نیز پیگیری نمود. در تمامی مراحل برای پیگیری مراحل انجام شده، به شماره هشت رقمی سریال اظهارنامه نیاز است. شما می توانید از لحظه رسیدن بار به گمرک تا لحظه خروج و ترخیص آن و حتی تحویل کالا به انبار، آن را پیگیری و رصد کنید. بنابراین انجام کلیه مراحل اداری گمرک تا هنگام ترخیص کالا به وسیله شماره کوتاژ قابل رهگیری است.

در صنایع کوچک، به ویژه در مناطق روستایی، منبع مهمی برای اشتغال هستند. برای کشاورزان، فعالیت در یک صنعت مرتبط با کوتاژ صادراتی، می توان درآمد حاصل از فروش محصولات کشاورزی را تکمیل کند. در ایامی که فصل کشاورزی نیست، کوتاژ صادراتی می تواند درآمد اضافی ایجاد کند. همچنین کوتاژ صادراتی به ساکنین یک روستا این اجازه را می دهد تا بازارهای محلی و حتی صنایع دستی خود را برای صادرات تولید کرده و به سایر کشورها ارسال کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>