اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوبه

به طور کلی، برای جا به جایی انواع مختلف کانتینر، پالت ها، گونی و کارتن از دوبه می توان استفاده کرد. اگر کالاهای شما حجیم و بزرگ نیست و به نوعی، خرده بار حساب می شوند و برای مقصد با مسافت های کوتاه ارسال می شوند، بهتر است از بارج یا دوبه استفاده کنید؛ چرا که هم هزینه مناسب تری بابت حمل و نقل پرداخت می کنید و هم سرعت حمل و نقل و تحویل کالا به مقصد بیشتر خواهد شد.

لازم به ذکر است مهار بار باید بر اساس نیروهای استاتیکی و دینامیکی انجام شود. به عنوان مثال، طناب کشیده شده برای بستن بار اصلاً مناسب نیست. مناسب ترین گزینه برای مهار بار، استفاده از زنجیر یا کابل فولادی است. همچنین فراموش نکنید، حتی لحظه ای بدون استفاده از جلیقه نجات، بر روی بارج یا دوبه رفت و آمد نکنید.

ظرفیت دوبه از 20 تن تا چند هزار تن است و به دلیل اینکه آبخور آن کم بوده، برای عبور از کانال های دریایی و مسیر رودخانه ها استفاده می شود و معمولاً طبق گواهینامه های معتبر بین المللی ساخته و تولید می شود. اکثر آن ها فاقد موتور هستند و توسط قایق یا کشتی یا یدک کش های بالای 2000 اسب بخار یدک می شوند.

در مجموع دوبه ها برای مسافت های کوتاه بین بنادر و جزایر استفاده می شود و یا برای سبک سازی و تخلیه و بارگیری انواع بار در لنگرگاه ها و اسکله ها از آن استفاده می شود. دوبه ها مجاز به دریانوردی در آب های بین المللی و مسافت های دور نیستند. همچنین شرکت های بیمه نیز دوبه ها را در آب های بین المللی بیمه نکرده و کالاهایی که با آن جابجا می شوند را تحت پوشش بیمه حمل و نقل کالا قرار نمی دهند.

لنج نیز نوعی شناور دریایی است، با این تفاوت که دارای موتور بوده و ظرفیت آن از 10 تن تا 500 تن متغیر است. جنس ساخت لنج ها از چوب مخصوص است و با توجه به کوچک بودن آن، فقط برای مسافت های کوتاه بین بنادر و جزایر استفاده می شود.

به دلیل اینکه لنج، آبخور زیادی دارد، نمی تواند کاملاً به ساحل برسد و این یکی از ضعف های لنج به شمار می آید. لنج ها معمولاً بر پایه قایق های بادبانی رایج در خلیج فارس ساخته می شوند، با این تفاوت که به جای بادبان، موتور دارد و با موتور حرکت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>