اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بارج

لندینگ کرافت بر خلاف بارج ها، با نیروی محرکه خود حرکت می کنند و دارای موتور هستند. این وسیله نسبت به بارج ها، کوچک تر طراحی و ساخته شده اند. از این وسیله برای حمل و نقل بین بنادر و جزیره ها استفاده می شود.

همچنین از لحاظ سرعت حرکت، نسبت به بارج ها سرعت بیشتری دارند. از بارج ها معمولاً برای حمل و نقل کالا با مسافت کوتاه، مبدأ و مقصد های محلی و منطقه ای بین بنادر و جزایر استفاده می شود اما لندینگ کرافت ها برای صادرات و واردات از آن ها استفاده می شود. از دیگر کاربردهای آن، می توان به حمل و نقل ماشین آلات سنگین، حمل کانتینرهای یخچالی، حمل انواع کامیون ها و خودروها اشاره کرد.

شناورهای لندینگ کرافت با وجود مشخصاتی نظیر فرم ساده بدنه، آبخور کم و امکان حمل و نقل انواع بارها، گزینه مناسبی برای شرایط خاص آب های کم عمق و بنادر با امکانات کم است. در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در کشورهای عربی، فقط ارسال بار به وسیله لندینگ کرافت را مجاز دانسته و به چنین بارهایی مجوز صادرات می دهند.

این روش همانطور که گفته شد، هم سرعت حمل و نقل آن سریع تر است و هم تخلیه آن راحت تر است. همچنین کشورهایی مانند قطر، واردات مواد غذایی به کشورشان را فقط با کانتینرهای یخچالی مجاز می دانند. بنابراین این وسیله بهترین گزینه برای حمل این نواع کانتینرها می باشد.

طبق گفته ی مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، لندینگ کرافت ها اجازه حمل مسافر در دریا را ندارند و حمل مسافر غیر مجاز است. لازم به ذکر است با توجه به حضور شمار زیادی از مسافران در جزیره قشم در ایام تعطیلات، برای انتقال خودروها و مسافران از لندینگ کرافت استفاده می شود.

لندینگ کرافت به دلیل تحمل وزن خوبی که دارد، می تواند بارهای نسبتاً سنگین را جا به جا کند. برای ارسال محموله با مسافت های کوتاه و همچنین برای مسیرهایی مانند رودخانه ها و کانال ها که کشتی ها توانایی عبور از آنجا را ندارند، گزینه مناسب برای حمل بار، لندینگ کرافت است. مزیت دیگر استفاده از این وسیله نقلیه، هزینه حمل و نقل که نسبت به کشتی بسیار کمتر است. لازم به ذکر است در صورت استفاده از این وسیله، از شر مشکلات اداری مربوط به باربری خلاص خواهید شد.

علاوه بر مزایایی که برای حمل و نقل خرده بار دارد، نباید از معایب این وسیله نقلیه نیز چشم پوشی کرد. شاید بتوان گفت یکی از معایب لندینگ کرافت های سر باز، نداشتن انبار و محفظه ای برای در امان نگهداشتن کالا از حوادث دریایی نظیر طوفان و باران است. البته لندینگ کرافت هایی نیز وجود دارند که سرپوشیده هستند و کالای شما را از طوفان و باران حفظ می کنند.

در هر حال، با توجه به نوع کالا، میزان هزینه ای که بابت حمل و نقل می خواهید پرداخت کنید و همچنین مسافت بین مبدأ و مقصد می توانید بابت استفاده از لندینگ کرافت تصمیم بگیرید. به طور کلی، به دلیل دسترسی راحت و آسان، استفاده از آن، گزینه مناسبی برای حمل و نقل محلی و منطقه ای به حساب می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>