اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دامپینگ


فروش محصول با قیمت پایین تر از قیمت واقعی محصول

یکی از مزایای این کار، فروش یک محصول با قیمتی غیر قابل رقابت و بسیار پایین تر از قیمت واقعی محصول می باشد. کشوری که کالای تولید شده خود را ارائه می دهد برای اینکه سهم بازار خود در آن صنعت را افزایش دهد، حتی تمایل دارد که محصول را از دست دهد، ولی از این طریق با سودآوری در آینده، سرمایه گذاری کند.

البته زمانی این کار به نفع آن کشور است که بر صادرات کالا ی خود یارانه های حمایتی وضع کرده باشند.در بسیاری از موارد پیش می آید که این اقدام را برای ایجاد شغل در آن کشور انجام دهد و از دامپینگ به عنوان یک استراتژی برای ورود به صنعت کشور دیگر استفاده کند.

قیمت پایین کالا و محصول برای مصرف کنندگان کشوری که مورد دامپینگ قرار گرفته است:

یکی دیگر از مزایای آن برای مصرف کنندگان در کشوری است که مورد دامپینگ قرار گرفته اند. به عنوان مثال در صورت دامپینگ مصالح ساختمانی، قیمت پایین مصالح در کشوری که مورد دامپینگ قرار گرفته سبب می شود که قیمت ساخت و ساز خانه نیز کاهش یابد.

دامپینگ چه معایبی دارد؟

1- هزینه بالا

یکی از معایب اصلی، هزینه زیاد آن برای ادامه می باشد. ممکن است دامپینگ کالاهای ارزان برای دور نگه داشتن سایر رقبا در تجارت، سال ها زمان ببرد و در همین حال، هزینه ی یارانه های اختصاص یافته به دامپینگ می تواند به بدهی های دولتی که کالا را صادر می کند اضافه کند.

2- مقابله چالش برانگیز با شرکای تجاری

عیب دیگر دامپینگ، مقابله کردن با بنگاه داران اقتصادی و شرکای تجاری می باشد، زیرا ممکن است دولت برای خنثی کردن دامپینگ محدودیت هایی برای تجارت و تعرفه های کالاها قرار دهد. همچنین دامپینگ سبب می شود تا بنگاه داران اقتصادی ثروتمند و پیشرفته به ویژه در کشورهای توسعه یافته نوعی رقابت سودجویانه ایجاد کنند و اقدام به سودآوری از بازار نمایند و در بلند مدت آن بازار را به انحصار خود درآورند.

3- مخالفت سازمان تجارت جهانی با دامپینگ

سومین عیب، این است که در جهان یک روش غیر قانونی محسوب می گردد و توسط سازمان تجارت بین المللی محکوم شده است چرا که سازمان تجارت جهانی و اتحادیه اروپا مخالف دامپینگ هستند.

4- ایجاد مشکلات متعدد برای کشور مصرف کننده

یکی از مهم ترین معایب دامپینگ، مشکلاتی است که برای کشور مصرف کننده ایجاد می کند. در کشوری که مورد دامپینگ قرار گرفته شده پس از گذشت زمانی نه چندان طولانی، تولیدکنندگان داخلی از چرخه رقابت تولید آن کالا خارج شده و باعث ایجاد رکود در بازار داخلی و افزایش نرخ بیکاری در آن کشور می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>